گردشگری و توریسم

۶۴۸ نفر کادر بهداشت و درمان غرب خراسان رضوی به کرونا مبتلا شدند

دکتر محمد باقرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کادر پزشکی و پرستاران، رزمندگان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند که با فداکاری خود جان خود را برای حفظ سلامت مردم به خطر انداخته‌اند.
وی ادامه داد: این شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت حاد و بحرانی قرار دارد و تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان واسعی سبزوار افزایش یافته است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هم اکنون حدود ۲۰۰ مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان واسعی سبزوار بستری هستند و ظرفیت تخت‌های این بیمارستان در حال تکمیل است.
وی افزود: به رغم توصیه‌ها و هشدارهای لازم، رعایت نکردن موارد بهداشتی و انجام رفتارهای پرخطر، حضور شهروندان در مکان‌های شلوغ و دورهمی‌های خانوادگی روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را در سبزوار افزایش داده است.
بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا با اعمال محدودیت‌های جدید، مدارس، دانشگاها، آموزشگاه‌ها و فعالیت ناوگان درون شهری سبزوار مدت یک هفته تعطیل شده و  برگزاری هرگونه اجتماعات، همایش، مراسم عزاداری و عروسی ممنوع است.  
مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است.
۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.