گردشگری و توریسم

خداحافظی رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مجمع

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری با حضور مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، طاهره طاهریان به‌عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری و هیات‌های استانی به صورت وبینار در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با گرامیداشت یاد و خاطره محمد پراش ملی‌پوش فقید دوچرخه‌سواری برگزار شد.

در ابتدای این مجمع خسرو قمری اظهار داشت: فدراسیون دوچرخه‌سواری در مسابقات بین‌المللی ۳۶ مدال در سال گذشته بدست آورد. علاوه بر آن سمیه یزدانی موفق شد تا عنوان سومی آسیا را کسب کند. در کنار آن روند کسب سهمیه المپیک تغییر کرد و نسبت به دوره‌های گذشته که با کشورهای آسیایی مقایسه می‌شدیم، اینک در سطح جهان مقایسه می‌شویم.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: وقتی ورزش جانبازان و معلولان جزو زیر مجموعه فدراسیون قرار گرفت، هزینه‌های زیادی به ما تحمیل شد و کمک ۵۰ میلیونی در سال گذشته برای ما کم بود. با این وجود دوچرخه‌سواران را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کردیم. همچنین وسایل دوچرخه‌سواری بسیار گران شده و هزینه خرید یک دوچرخه از ۵۰ به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است. باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌تری به دوچرخه‌سواری داشته باشند. کار برای فدراسیون دوچرخه‌سواری سخت شده و تلاش زیادی هم صورت گرفته است.

وی افزود: در دوره ریاستم ۴۰۰ مدال کسب شد و اعزام‌ها و سرمایه‌گذاری های زیادی برای مبارزه با دوپینگ داشتیم. ۳۰ میلیارد تومان وثیقه از ورزشکاران براین قضیه گرفته‌ایم.

قمری در پایان با بیان اینکه در ماه‌های پایانی دوره ریاست چهار ساله‌ خود هستم، با تشکر از زحمات اعضای مجمع از آنان خداحافظی کرد.