گردشگری و توریسم

مساجد حلقه پیوند خانه و مدرسه هستند

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی روز پنجشنبه در مراسم اجلاس نماز که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرانزلی برگزار شد ، تصریح کرد : مساجد نمازگزاران را از مصائب دور می کند اما این روزها این رابطه ضعیف شده است که این امر بسیار خطرناک می باشد .
وی خاطر نشان کرد : تجربه نشان داده هر جا از مساجد دور ماندیم و امور را رها ساختیم کارها به هم گره خورد، آنجا که صحبت از دین ،مذهب و قرآن باشد و پای مساجد به میان آید یاد خداوند حاکم خواهد بود .
حجت‌الاسلام حجازی در ادامه خطاب به مدیران مدارسی که در کنار مساجد واقع شده‌اند، گفت : دانش آموزان خود را با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی برای خواندن نماز به مساجد ببرید.
امام جمعه انزلی نیز در این مراسم با بیان اینکه نباید بگذاریم معارف اسلامی فراموش شود ، اظهار داشت : باید برای گسترش و نهادینه کردن نماز هرچه در توان داریم بکار گیریم ، نماز باید به گونه ای اقامه شود که برای ما جذاب و لذت بخش بوده و در آن  حضور قلب داشته باشیم ، اینگونه می توان نسبت به پروردگار خضوع و خشوع پیدا کرد .
حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین نماز را هدیه شگفتی‌ ساز الهی برای بشریت دانست و افزود : اینکه ما به وسیله نماز می توانیم گره های زندگی را باز کنیم باور و اعتقاد قلبی ماست .
ریاست اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بندرانزلی  در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه نماز در جامعه اسلامی گفت : نمازی که با خلوص اقامه شود همراه با خیر و برکت خواهد بود .
حجت الاسلام عباس صباحی اظهار داشت : سال گذشته در قالب ستاد نماز پایگاه یاوران نماز ایجاد و هسته مرکزی این ستاد تشکیل شد، این اداره بر اساس برنامه سالیانه خود روزهای دوشنبه با سرکشی به ادارات مختلف نماز جماعت را در این ادارات برپا می کند، همچنین با هماهنگی شورای اقامه نماز ادارات جلسه ای جهت ترویج و توسعه نماز برگزار و در آن راهکارهایی برای اشاعه نماز ارائه می شود  .
وی در ادامه با اشاره به همکاری فی مابین اداره تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش گفت : طرح هایی در قالب گفتمان مطهر ، جلسات پرسش، پاسخ گفتمان دینی در این  شهرستان اجرا شده است و بدنبال استفاده از تمام ظرفیت شهرستان برای ترویج نماز هستیم .  
در پایان این جلسه از روسای هشت اداره گاز ، تامین اجتماعی، زندان، هلال احمر، آموزشکده شهید خدادادی، برق،کمیته امداد امام خمینی (ره)،دانشگاه آزاد انزلی و جمعی از دانش آموزان دختر و پسر که در رشته های قرآن ،عترت و اذان حائز مقام شده بودند تقدیر شد .
بندرانزلی در شهرستان بندرانزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز گیلان واقع شده است .