گردشگری و توریسم

۱۳ آبان روز حاکمیت اقتدار ایران در مقابله با نظام سلطه است

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه‌های روز ۱۳ آبان استان تهران اظهار کرد: یوم الله ۱۳ آبان امسال با برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا همزمان شده است و این امر، اهمیت این روز را نسبت به سال‌های گذشته بیشتر کرده است.

وی با محکومیت توهین به ساحت نبی مکرم اسلام اظهار کرد: در فرانسه که خود را مدعی آزادی بیان می داند، به نبی مکرم اسلام توهین می‌شود و مسئولان ارشد این کشور، بی‌شرمانه از این اقدام حمایت می کنند که این امر ننگی برای سردمداران کشورهای اروپایی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: گرایش چشمگیر اروپائیان به اسلام موجب هراس و نگرانی سردمداران برخی از کشورهای اروپایی و توهین آنان به ساحت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) شده است ولی این افراد بدانند که این اقدامات کور، روند رو به گسترش اسلام‌خواهی را سرعت می‌بخشد.

محمودی گفت: مردم ایران اسلامی در روز ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، پاسخ دندان شکنی به این هتک حرمت می‌دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه ۱۳ آبان و هفته وحدت در استان تهران گفت: نورافشانی در نقاط مختلف استان تهران در شب هفدهم ربیع الاول و ۱۳ آبان، راه اندازی کاروان شادی در شهرها و روستاها بویژه نقاط محروم،انتشار کلیپ، عکس نوشته و موشنگراف با موضوع جنایات آمریکا و هفته وحدت در شبکه شاد توسط آموزش و پرورش و فضاسازی مناسب شهری بصورت تلفیقی با موضوع ۱۳ آبان و هفته وحدت بخشی از برنامه های پیش بینی شده این ایام است.

محمودی گفت: انتشار تمثال شهدای دانش آموز به همراه بخشی از وصیت نامه شهدا به منظور آشنایی اولیا و دانش آموزان با شهدای منطقه در شبکه شاد، برگزاری نشست‌های آزاداندیشی با موضوع استکبارستیزی و علت سردادن شعار مرگ برآمریکا توسط مردم ایران در شبکه های فضای مجازی،معرفی دانش آموزان برتر در حوزه های مختلف در شبکه شاد، راه اندازی پویش استکبارستیزی در فضای مجازی، صدور بیانیه دانش آموزی، حوزوی، دانشجویی و تشکل های سیاسی به مناسبت ۱۳ آبان و هفته وحدت نیز در این ایام انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از تحلیل وقایع ۱۳ آبان، برگزاری مراسم محوری ۱۳ آبان و هفته وحدت ویژه کارگران در یکی از کارخانجات شهرستان ورامین، تبیین ریشه قرآنی شعار مرگ بر آمریکا، نصب بنر پرچم آمریکا و اسراییل بر روی زمین خیابان و برگزاری مسابقه ۱۳ آبان در فضای مجازی، طراحی مسابقه نقاشی و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های ۱۳ آبان استان تهران یاد کرد.

وی افزود: اعزام مبلغ و استفاده از ظرفیت مبلغین برای پاسخگویی به شبهات با موضوع ۱۳ آبان وهفته وحدت، برگزاری مسابقه دلنوشته به شهدای دانش آموز و پیامبر اکرم(ص) و اهدای جوایز به برگزیدگان، برگزاری مراسم در نمازخانه ادارات و نهادها با موضوع ۱۳ آبان و هفته وحدت، برگزاری مراسم محوری ۱۳ آبان و هفته وحدت و تجلیل از خانواده شهدای شاغل در ادارات توسط بسیج ادارات همزمان با روز ۱۳ آبان اجرا می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: تجمع روز ملی مبارزه با استکبار جهانی،  روز ۱۳ آبان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در نقاط مختلف استان تهران برگزار می‌شود و مردم متدین و انقلابی این استان بار دیگر روحیه استکبارستیزی خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

۱۳ آبان یاد آور واقعه تاریخی تبعید امام راحل به خاطر مخالفت با قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ ، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ است.

۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.