گردشگری و توریسم

سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار کرونا قرار گرفت

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۴۰ مورد جدید مثبت آزمایشگاهی در شبانه روز گذشته از سوی دانشگاه های علوم پزشکی استان مورد شناسایی قرار گرفت که مجموع موارد مثبت استان را به ۱۶ هزار و ۶۶۸ نفر رساند.
وی ادامه داد: چهار نفر از مردم سیستان و بلوچستان در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل شدت این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع موارد فوتی استان به ۷۲۲ نفر رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه ظرفیت بخش های بستری مراکز زیرپوشش این دانشگاه حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هم اینک مشکلی در زمینه کمبود تخت بستری وجود ندارد با این حال نگرانیم که در صورت ادامه روند فعلی تعداد بیماران از ظرفیت تخت های بستری بیشتر شود.
هاشمی گفت: تقریبا همه افراد جامعه از وجود بیماری کرونا مطلع هستند و با روش های پیشگیری از آن نیز آشنا شده اند با این وجود برای ترغیب بیشتر مردم به رعایت دستورالعمل های پیشگیرانه هنوز هم نیاز به فرهنگ سازی و متقاعد سازی عمومی داریم.

با وجود تلاش‌ها، تبلیغات، تذکرات و فرهنگ سازی های انجام شده متاسفانه هنوز بسیاری از مردم بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در شهرها و روستاها بویژه بازارها تردد می کنند که همین مساله موجب گسترش بیشتر بیماری کرونا شده است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه حوزه شمال، مرکز و جنوب تقسیم شده که دانشگاه علوم پزشکی زابل پنج شهرستان شمالی استان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۶ شهرستان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۱۲ شهرستان جنوبی استان را زیرپوشش دارند.