گردشگری و توریسم

لغو تابعیت اسرائیلی فلسطینی‌هایی که از تشکیلات خودگردان حقوق می‌گیرند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین،  ۱۸ نماینده از احزاب لیکود، ‌ شاس، اسرائیل خانه ما، یمینا و آبی – سفید  در کنست لایحه جدیدی را امضا کردند که شامل لغو تابعیت هر فلسطینی در اراضی اشغالی می‌شود که از تشکیلات خودگردان فلسطین حقوق دریافت می‌کند.

بر اساس این گزارش، این لایحه که آوی دیختر، عضو لیکود در پارلمان رژیم صهیونیستی ارائه کرده، وزیر کشور قدرت انحصاری لغو تابعیت اسرائیلی هر شهروند فلسطینی که عملیاتی علیه اسرائیل انجام داده و از تشکیلات خودگردان فلسطین حقوق می‌گیرد را دارد.

آوی دیختر در این خصوص گفته است: عاقلانه نیست که آنها تابعیت اسرائیلی داشته باشند و به دلیل انجام عملیات علیه اسرائیل پاداش‌های نقدی دریافت کنند.

این گزارش می افزاید، قانون جدید لغو تابعیت اسرائیلی هر فلسطینی ساکن اراضی اشغالی سال ۴۸ که در قالب شهید یا اسیر از تشکیلات خودگردان فلسطین حقوق دریافت می‌کند را هدف می‌گیرد.

همچنین پیش نویس قانون جدید پیشنهاد می‌کند، هر اسیری که تابعیت اسرائیلی داشته یا در صورت آزادی‌اش برگه اقامت در اسرائیل را در اختیار دارد باید از سرزمین‌های اشغالی به مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین تبعید شود.

پیش از این نیز کنست قانونی را تصویب کرده بود که بر اساس آن پول هایی که تشکیلات خودگردان به خانواده های اسرا و شهدای فلسطین پرداخت می کند مصادره می شد.