گردشگری و توریسم

۸ واحد صنفی متخلف در بوکان پلمب شد

محمد امین‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی روز جاری ۶ واحد چایخانه و قلیان‌سرا، ۲ آرایشگاه زنانه به دلیل فعالیت در شرایط مقابله با کرونا و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط گشت سلامت و اکیپ پلمب که به تازگی راه اندازی شده است پلمب شد.

وی ادامه داد: قلیان‌سرا و چایخانه‌هایی که در سطح شهر به اخطارهای بهداشتی توجه نکرده و همچنان به باز بودن واحدهای صنفی خود اصرار داشته باشند، با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اماکن عمومی و اتاق اصناف و اکیپ پلمب،پلمب خواهند شد تا از گرفتار شدن شهروندان به بیماری کرونا جلوگیری شود.

فرماندار بوکان ادامه داد: اکیپ پلمب، متشکل از بازرسان ادارات صمت، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در سطح شهر بوکان از ساعت هشت صبح تا  ساعت ۲۲ نسبت به بازدید و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هرگونه تجمع غیرقانونی از جمله مراسم عروسی و ترحیم  و یا عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح بازار و شهر ممنوع است، افزود: روزهای گذشته یکی از خانه‌باغ‌های این شهرستان به دلیل برگزاری مراسم متعدد و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا پلمب شد.

“امین‌زاده” افزود: در همین راستا ۱۱ واحد آموزشگاه آزاد علمی و زبان‌سرا نیز به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد کرونا پلمب و از فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی گفت: با اقدامات متنوع فرهنگی و آموزشی، برنامه‌های متعددی را در راستای آگاهی‌بخشی و پیشگیری از شیوع این بیماری در میان اصناف در دستور کار خود قرار داده و هر روز در این زمینه اصناف را به استفاده از ماسک و رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تشویق می‌کند.

فرماندار بوکان بر همکاری بیش از پیش مردم بر رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: بازرسان شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و پلیس اماکن عمومی به‌صورت مداوم برای کاهش آسیب‌های این ویروس اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند. 

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و تاکنون ۱۲۷ قلیان‌سرا در این شهرستان شناسایی شده که بیش از ۴۰ واحد آن پلمب شدند.