گردشگری و توریسم

استرالیا قهرمان شطرنج آنلاین آسیا شد

به گزارش ایرنا، تیم ملی شطرنج استرالیا روز گذشته (شنبه) موفق شده بود تیم شطرنج ایران را مغلوب و به فینال رقابت‌ها صعود کند. این تیم در دیدار نهایی در بازی نخست با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ برابر هند بخت نخست عنوان قهرمانی به برتری رسید و در دیدار دوم حاصل کار ۲ تیم تساوی بود. به این ترتیب تیم استرالیا با نتیجه ۴.۵ بر ۳.۵ در مجموع عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. 

تیم هند نیز با غلبه بر قزاقستان به فینال رقابت‌ها صعود کرده بود. 

در بخش زنان این رقابت‌ها نیز هند با غلبه بر اندونزی به عنوان قهرمانی رسید. تیم اندونزی در مرحله یک چهارم نهایی تیم شطرنج زنان ایران را حذف کرد. 

 در این رقابت‌ها تیم قدرتمند مردان چین حضور نداشت و تیم هند بخت نخست قهرمانی به شمار می‌رفت. 

تیم ملی شطرنج مردان و زنان ایران با ترکیب کامل و نفرات اصلی خود در این مسابقات حاضر شد. پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، محمد امین طباطبایی، احسان قائم مقامی و آرین غلامیث نفرات تیم مردان ایران بودند. همچنین  سارا سادات خادم‌الشریعه، مبینا علی‌نسب، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی‌فر و مطهره اسدی در ترکیب تیم ایران شطرنج زنان ایران حضور داشتند.

بنا بر اعلام مسوولان برگزاری مسابقات در پایان این تورنمنت آنلاین به نفرات برتر این مسابقات گواهینامه و مدال‌های طلا، نقره و برنز داده می‌شود. همچنین برای این رقابت‌ها ۲۰ هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا قرار بود تابستان ۲۰۲۰ برگزار شود که به خاطر شیوع و فراگیری کرونا در سطح جهان این مسابقات به سال ۲۰۲۱ موکول شد. دور قبلی این مسابقات در ایران برگزار شد که شطرنج ایران در سه بخش استاندارد، سریع و برق آسا به عنوان قهرمانی رسید.