گردشگری و توریسم

مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کد مدرسی دریافت کردند

به گزارش روز چهارشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۵۵ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

محمدحسین امید، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با ارائه گزارشی از نحوه اجرای بررسی صلاحیت مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: در سال ۹۵ آیین‌نامه جداگانه برای دانشگاه جامع علمی کاربردی در هیأت عالی جذب تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بعد از این ابلاغ، ورودی‌های جذب مدرسان بسته شد و تعداد مراکز آموزش عالی پس از طرح ساماندهی آموزش عالی از هزار مرکز به ۶۰۰ مرکز تقلیل یافت.

امید افزود: پالایش اولیه بر اساس معدل، مدرک کارشناسی ارشد و کف امتیاز علمی انجام شد و مدرسان از ۹۰ هزار نفر به ۲۵ هزار نفر تقلیل پیدا کردند و همگی دارای کد مدرسی بودند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در حال حاضر نسبت مدرس به دانشجو در این دانشگاه یک به ۸ است، خاطرنشان کرد: مجموع مدرسان دارای صلاحیت مدرسی از سال ۹۵ تاکنون ۳۴ هزار و ۱۷۱ نفر است.

در بخش دیگری از این جلسه، کی‌نژاد در خصوص انطباق اعلام نیازهای جذب دانشگاه‌ها بر اساس آمایش آموزش عالی، اظهار داشت: بر اساس اعلام معاون پژوهشی وزارت علوم تا کنون مرحله ادغام ۹۰ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی به ۴۲ مرکز به صورت استان به استان انجام شد. بنابراین پیاده‌سازی رشته به رشته اعلام نیازها به صورت دفعی برای فراخوان آتی غیر ممکن است.

کی‌نژاد با اشاره به کاهش دانشجوی برخی از دانشگاه‌ها و موقعیت جغرافیایی رشته‌ها، تاکید کرد: به همین دلیل باید تطبیق رشته‌ها بر اساس آمایش آموزش عالی صورت پذیرد.

محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه در مورد جذب حق التدریس‌ها با لحاظ کد مدرسی، گفت: با انجام فرآیند جذب برای مدرسان، ۹۰ هزار مدرس دانشگاه آزاد اسلامی به ۴۰ هزار نفر تقلیل یافت و صلاحیت مدرسی برای این افراد صادر شده است.

در ادامه جلسه در خصوص همترازی دانشگاه‌های متقاضیان جذب هیأت علمی در وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بحث و بررسی شد.