گردشگری و توریسم

۲۸ وقف جدید در کاشمر ثبت شد

حجت‌الاسلام حسین نیساری سه‌شنبه شب در نشست با فرماندار کاشمر افزود: طی یک‌سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۲۲ تصویر اوراق و اسناد پرونده‌های رقبات اسکن و در سامانه جامع موقوفات کشور بارگذاری شده که متولی ۹ هزار و ۳۹۹ رقبه اداره اوقاف و امور خیریه است.

وی ادامه داد: تصرف اراضی موقوفات یکی از دغدغه‌های این اداره است که در این راستا طی یک‌سال گذشته چهار هزار و ۵۰ فقره از این رقبات در سامانه کاداستر بارگذاری شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از وجود ۱۱ هزار و ۳۹۳ رقبه در شهرستان کاشمر خبر داد و گفت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است مأموریت‌های جدید در حوزه فرهنگی تعریف شده تا بتوانیم اقدامات مؤثری در زمینه ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه انجام دهیم.

وی همچنین برگزاری ۳۴ برنامه و مسابقه فرهنگی با مشارکت بیش از ۸۰ هزار نفر از سراسر کشور و توزیع ۶۴۵ بسته مهر تحصیلی بین نیازمندان با هزینه ۹۷۰ میلیون ریال را از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه در حوزه اقدامات فرهنگی برشمرد.

حجت‌الاسلام نیساری افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا ۲ هزار و ۲۷۵ بسته کمک معیشتی به مبلغ چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال طی ۶ مرحله بین نیازمندان توزیع شده است.

فرماندار کاشمر نیز در این جلسه احصای نیازهای جامعه را زمینه موقوفات جدید دانست و گفت: سوق دادن موقوفات جدید به سوی نیازهای جامعه ضروری است.

مسلم ساقی افزود: با نگاه جدید و به‌کارگیری روش‌های نوین در جهت وقف شاهد موفقیت‌ها و اقدامات خوبی در حوزه اوقاف و امور خیریه شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: در اجرای طرح کاداستر توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر برای رفع اختلافات و شفافیت اقدامات مثبتی انجام شده است.

فرماندار کاشمر همچنین بر لزوم توسعه و الکترونیکی شدن پرونده‌های اوقاف و ارائه خدمات الکترونیکی و برون‌سپاری در قالب دفاتر خدمات الکترونیک دولت برای تسهیل در روند خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد.

وی با اشاره به تغییر نیازهای جامعه با توجه به شرایط روز، خواستار شناسایی نیازها و اولویت‌های شهرستان به ‌ویژه در حوزه علم و فناوری، بهداشت و درمان و جوانان  و هدایت و مشاوره واقفین برای انجام موقوفات در این زمینه‌ها شد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.