گردشگری و توریسم

تفاهمنامه همکاری محیط زیست و پلیس فتای خراسان رضوی به امضا رسید

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی درخصوص اهداف این تفاهمنامه که ضمن دیدار با رییس پلیس فتای استان و مسوولان ارشد این فرماندهی به مناسبت هفته نیروی انتظامی به امضا رسید افزود: این تفاهمنامه به منظور انسجام بخشی، تمرکز و هم افزایی بیشتر با محوریت پیشگیری از جرایم زیست محیطی در فضای مجازی و بهره مندی از ظرفیت و توانمندی های تخصصی متقابل و اقدامات مشارکتی در حوزه نظم و امنیت و تولید و انتشار محتوای پیشگیرانه، تنظیم شده است.

وی ادامه داد: اشاعه فرهنگ محیط زیست در فضای مجازی و سالم سازی آن منطبق با دستورالعمل های محیط زیست و نیز بهره گیری از ظرفیت های تخصصی برای انتشار محتوای پیشگیرانه تولیدی پلیس فتا در رسانه های زیست محیطی و برگزاری آموزش فضای سایبری از جمله اهداف مورد انتظار طرفین دراین تفاهمنامه است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به تعداد بسیار کاربران فضای مجازی، نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح، سالم و امن از فضای تولید و تبادل اطلاعات در بین مردم را نیازمند آموزش سواد رسانه ای دانست و گفت: برخورد با مجرمین در فضای مجازی و استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای آگاهی بخشی به اقشار مختلف گامی موثر برای مدیریت چالش ها، رخدادها و جریانات فضای سایبری است.

رییس پلیس فتای خراسان رضوی نیز با بیان اینکه برقراری امنیت، نیازمند تلاش جمعی است گفت: استان خراسان رضوی در راستای تأمین امنیت در حوزه های مختلف، هزار و ۸۳ شهید تقدیم کرده است.  

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: این تفاهمنامه در چهارچوب تعهد نیروی انتظامی به نسل آینده و تلاش برای صیانت از میراث زیست محیطی کشور است و برابر فرامین فرمانده معظم کل قوا پلیس فتا خود را مسوول می داند از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذاری نکند.

وی با اشاره به آمادگی ارائه آموزش های لازم در حوزه رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا، حفظ حریم خصوصی مردم و رعایت ضوابط و مقررات در حوزه فتا و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و ارزش های دینی، مذهبی و ملی را از جمله موضوعاتی دانست که هم افزایی اجرایی آن در فهرست تعهدات مورد توافق در این تفاهمنامه مطرح شده است.

به منظور اجرای مفاد این تفاهمنامه کمیته ای متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل شده که مسوول برنامه ریزی، پیگیری و نظارت بر حسن اجرای این تفاهمنامه است.