گردشگری و توریسم

رایزنی سوریه و ایران برای انجام دادوستد پایاپای

«فهد درویش» نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی سوریه و ایران در پی افتتاح مرکز تجاری بزرگ «ایرانیان» در دمشق اعلام کرد که دو طرف انجام تجارت تهاتری را مورد بررسی قرار داده اند.
درویش که با پایگاه سوری الوطن» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: جواد ترک آبادی سفیر ایران در دمشق و سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی و طلال البرازی وزیر تجارت داخلی سوریه با یکدیگر درباره فعال کردن نقش اتاق مشترک بازرگانی در تایید و ثبت اوراق و اسنادی که بین دو کشور تبادل می‌شود، بحث و تبادل نظر کردند.
وی تاکید کرد که قرار است اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه طی هفته جاری با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه برای بررسی پیشنهادات مطرح شده در رابطه با تجارت پایاپای و برخی مسایل مربوطه نشست برگزار کنند.
فهد درویش خاطرنشان کرد، اعضای اتاق مشترک بازرگانی اخیرا ضمن دیدار با وزیر تجارت داخلی، پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات تبادلات تجاری مطرح کرده‌اند و در نهایت دو وزیر سوری این پیشنهادات را از جوانب قانونی مورد بحث و بررسی قرار خواهند و نظر نهایی خود را اعلام خواهند کرد.
سوریه و ایران در ابتدای سال ۲۰۱۹، ۱۱ توافقنامه و یادداشت تفاهم از جمله توافق همکاری اقتصادی و راهبردی طولانی مدت را برای تقویت همکاری بین دو کشور امضا کردند.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه دیروز اعلام کرد که مرکز تجاری بزرگ «ایرانیان» در دمشق راه اندازی شده است.