گردشگری و توریسم

انتقال ۶۰ اسیر فلسطینی به سلول انفرادی به دلیل اعتصاب غذا

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۶۰ اسیر عضو جنبش جبهه خلق برای آزادی فلسطین که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند،  برای اعلام همبستگی با «ماهر الاخرس» دیگر اسیر فلسطینی که در اعتراض به تمدید حکم بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرده است، به این کارزار پیوستند.

این مرکز افزوده است: اسرای فلسطینی امروز (یکشنبه) توسط مسئولان زندان‌های رژیم صهیونیستی به سلول‌های انفرادی انتقال یافتند و خواسته آنها این است که «وائل الجاغوب» و گروهی دیگر از اسرا که از چهار ماه پیش در انفرادی به سر می‌برند به جمع زندانیان بازگردند و همچنین الاخرس هم که با حال وخیم در بیمارستان به سر می‌برد، آزاد شود.

بر اساس اعلام باشگاه اسرای فلسطینی، شماری اسرای فلسطینی که به اعتصاب غذا خواهند پیوست درصورتی که خواسته های آن ها برآورده نشود به ۱۲۰ نفر خواهد رسید.

ماهر عبداللطیف اخرس اسیر ۴۹ ساله فلسطینی وارد هشتاد و چهارمین روز اعتصاب غذای خود شده است.

این اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت موقت و بدون تفهیم اتهام خود در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

منابع حقوقی فلسطینی از وخامت حال این اسیر فلسطینی خبر دادند.

شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ۴۴۰۰ اسیر است که در میان آنها ۳۸ زن، ۱۵۵ کودک و ۳۵۰ نفر بازداشت موقت وجود دارد.