گردشگری و توریسم

سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استانی کردستان آذر ماه برگزار می‌شود

عبیدالله رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور خلق تجربه‌های نوین در عرصه هنرهای نمایشی و نگاه خلاق و مبتنی بر اصلو علمی به هنر نمایش و تببین اهمیت نقش هنرمند در شرایط دشوار اجتماعی بویژه معضل جهانی شیوع بیماری کرونا سی‌ویکمین دوره جشنواره تئاتر استانی با همکاری و حمایت شورای اسلامی و شهرداری سنندج در سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتخاب موضوع و مضامین آثار در این جشنواره آزاد است، افزود: موضوعات مرتبط با شعار سال (جهش تولید)، استفاده از بسترهای فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت‌ها در راستای رشد و توسعه تئاتر در استان، ایجاد روحیه نشاط و امیدبخشی در جامعه با توجه به آثار مخرب روانی ناشی از شیوع بیمرای کرونا و شهرنشینی و مسائل مرتبط با آن از محورهای مورد تاکید در این دوره جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: مراحل ثبت نام در این دوره از جشنواره به صورت الکترونیک و از طریق سایت درگاه تئاتر استان انجام می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت تقاضا در این جشنواره تا ۳۰ مهر امسال است، یادآور شد: آخرین مهلت ارسال فیلم آثار متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره تا ۲۳ آبان سال جاری است.

وی با اعلام اینکه برگزاری جشنواره از پنجم تا پانزدهم آذرماه سال جاری است، تاکید کرد: داوری همزمان با اجرای عمومی گروه‌های منتخب در محل سکونت گروه نمایشی انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و در صورت غیرعادی شناخته شدن وضعیت استان هر گونه تصمیم گیری در مورد انتخاب آثار با برگزاری جشنواره منوط به اعلام شرایط از سوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان خواهد بود.

سی‌امین دوره جشنواره استانی تئاتر کردستان چهارم تا هفتم آذرماه سال ۹۸ با رقابت هشت اثر در سنندج برگزار شد.