گردشگری و توریسم

حماس: عادی‌سازان روابط با اسرائیل، بخشی از خاکشان را به تل‌آویو بدهند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری “شهاب” فلسطین، حمدان افزود: اما کشورهایی که بدنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند، نمی‌توانند که اشغالگری اسرائیل در خاک فلسطین را به ما تحمیل کنند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

حمدان ادامه داد: کسانی که مدعی هستند که عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی در راستای منافع این کشورهاست، متوهم هستند، چرا که این رژیم تنها حافظ منافع خود است.

اظهارات این رهبر حماس ساعاتی پس از آن رخ می‌دهد که درحالی که امارات و بحرین مدعی شدند که عادی‌سازی روابط آنها با رژیم صهیونیستی مانع از اشغالگری بیشتر این رژیم خواهد شد، اما شورای عالی برنامه ریزی رژیم تل‌آویو امروز چهارشنبه ساخت ۲ هزار و ۱۶۶ واحد مسکونی صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری را تصویب کرد.

با وجود مخالفت‌های جهانی با شهرکسازی‌های غیرقانونی و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی این رژیم در دهه‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد کرانه باختری (از جمله بیت المقدس) را برای ساخت شهرک‌های مسکونی و پایگاه های نظامی تصرف کرده است.

براساس قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

در نتیجه استمرار اشغال اراضی فلسطین، پس از آنکه مقامات رژیم اشغالگر قدس از توقف فعالیت شهرک سازی و آزادی زندانیان قدیمی فلسطینی خودداری کردند، مذاکرات فلسطین و اسرائیل در سال ۲۰۱۴ متوقف شد.

شهرک‌سازی های رژیم اشغالگر قدس با وجود برخی محکومیت‌های بین‌المللی و برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل متحد ادامه داشته و بویژه در دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و چراغ سبز واشنگتن در چند سال اخیر تشدید و تسریع شده است.