گردشگری و توریسم

معاون قوه قضاییه: امور اراضی با پدیده تغییر کاربری زمین های زراعی برخورد کند

به گزارش ایرنا، مهرداد عارضی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی چالش ها و راهکارهای پیشگیری از تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی در کرمان افزود: براساس قانون تکالیف دستگاه های مختلف برای اجرای قانون جلوگیری از تغییر کابری اراضی کشاورزی و باغی دیده شده است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
وی اظهارداشت: ادارات کل امور اراضی در برخی شهرستان های استان کرمان باید در راستای اجرای قانون جلوگیری از تغییر کابری اراضی کشاورزی و باغی فعال شوند و منتظر اقدام دادستان های شهرستان نباشند زیرا براساس قانون، این اقدامات در حوزه وظایف آنها است.
معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بر مبنای درخواست امور اراضی  می توان همکاری های لازم برای اجرای اجرای قانون جلوگیری از تغییر کابری اراضی کشاورزی و باغی را در شوراهای تامین نیز پیگیری کرد .
رییس اداره دفتر حقوقی و قضایی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این نشست گفت: براساس فرمایشات ریاست قوه قضاییه، اولین وظیفه همه دستگاه های اجرایی و اداری در حوزه پیشگیری است و ایشان همواره تاکید می کنند که هزینه کردن در پیشگیری بهتر از هزینه کردن در برخوردهای قضایی است که این موضوعات در استان کرمان به خوبی اجرایی شده است.
امید غلامی افزود: پیشگیری از اولویت های کاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان است و در این زمینه اقدامات خوبی اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: استان کرمان در تمامی مسائل پیشرو است و از استان های بسیار مطلوب در اجرای موضوعات به ویژه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم به شمار می رود.