گردشگری و توریسم

نرم افزاری از آثار آیت‌الله ممدوحی در کرمانشاه رونمایی شد

به گزارش ایرنا؛ حجت‌الاسلام «محمد حاج‌آخوند» از اساتید حوزه علمیه در این آیین گفت: این تالیفات شامل پنج جلد شرح صحیفه سجادیه است که می‌توان گفت بهترین شرح عرفان فلسفی این کتاب است.

وی اظهار داشت: همچنین کتاب دیگر «حکمت حکومت فقیه» است که برخی ادلیه عقلی و نقلی نظریه ولایت فقیه در آن بیان شده است. 

حجت الاسلام حاج آخوند افزود: کتاب دیگر« نیایش از دیدگاه عقل» است که مقدمه کتاب شرح صحیفه است و بنا بر نظر برخی اساتید قم این مبحث به صورت جداگانه به چاپ رسید و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است‌.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: از ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت جست و جو در مورد یک مبحث در تمامی کتاب های موجود در نرم افزار، وجود لغت نامه های متعدد، وجود متن کامل قرآن کریم با قابلیت جست و جو، قابلیت ذخیره سازی و سایر موارد اشاره کرد.

وی همچنین با قدردانی از حمایت های استاندار کرمانشاه برای تکثیر این نرم افزار تصریح کرد: امیدواریم سایر تالیفات مرحوم آیت الله ممدوحی شامل شرح نهج البلاغه در پنج جلد، تفسیر سوره حمد و دیگر موارد نیز در سری های بعدبه نرم افزار افزوده و تکمیل شود.

دفتر آیت الله ممدوحی استاد سرا حوزه علمیه می شود

مسُوول دفتر سابق آیت‌الله ممدوحی نیز در حاشیه آیین رونمایی از این نرم افزار با بیان اینکه بیت و حسینیه آیت الله ممدوحی سالیانی است در اختیار ایشان بود، گفت: مرحوم آیت الله ممدوحی در زمان حیات خود و در ایام کسالت با حوزه علمیه توافق کردند که امتیاز این مکان را برای ساخت استادسرا به حوزه علمیه واگذار می کنند.

«محمدمهدی معنوی» افزود: با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار کرمانشاه و راه و شهرسازی توافق‌نامه‌هایی حاصل شد که به اطلاع وزیر مربوطه نیز رسیده و دستورات لازم صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از چهلم مرحوم آیت الله ممدوحی مقدمات لازم اجرا خواهد شد، گفت: این مکان دارای زیربنای ۲۵۰ متر است که با توجه به سال ساخت و فرسوده بودن این مکان برای تخریب و ساخت در اختیار حوزه علمیه قرار خواهد گرفت.

معنوی با اشاره به مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ساخت استادسرا نیز گفت: مجری طرح مذکور حوزه علمیه و شورای مدیریت حوزه قم  است و این مکان براساس نقشه حوزه علمیه ساخته خواهد شد که امیدواریم منشا خیر و برکت باشد.

مسئول دفتر سابق مرحوم آیت الله ممدوحی خاطر نشان کرد: این استادسرا پس از ساخت به نام مرحوم آیت الله ممدوحی نامگذاری خواهد شد و قرار است در صورت امکان حسینیه ای نیز با همین نام در این مکان ساخته شود.

آیت الله شیخ حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اول مهرماه امسال دارفانی را وداع گفت.

آیت الله حسن ممدوحی در سال‌ ۱۳۱۸ هجری‌ شمسی‌ در کرمانشاه‌ در خانواده‌ای‌ متدین‌ و دانش‌ دوست‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود.