گردشگری و توریسم

۱۱ واحد مسکن مددجویان امداد در بیجار به بهره‌برداری رسید

به گزارش ایرنا، واحدهای مسکن شهری مددجویان در ۳۲۰ متر مربع زمین و ۴۲۶ مترمربع زیربنا با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل کمک‌های سازمان برنامه و بودجه، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال مشارکت خیرین، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض کمیته امداد و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت مسکن ساخته و به متقاضیان اهدا شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در آیین بهره برداری از این واحدها در بیجار گفت: یک هزار واحد مسکن مددجویی در استان کردستان ظرف مدت یکسال آینده ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید که سهمیه شهرستان بیجار ۸۰ واحد است.

مرتضی بختیاری اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ واحد مسکن مددجویی در شهر بیجار و ۵۰ واحد نیز در سایر شهرهای شهرستان احداث و تحویل مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) خواهد شد.

وی یادآور شد: در بحث اتمام و تکمیل نیاز مسکن در مناطق شهری استان کردستان، شهر بیجار جز این طرح قرار دارد تا در سال ۱۴۰۰، نیاز مسکن مددجویی این شهر بطور کلی بر طرف شود.

بهره‌برداری از پنج طرح اشتغالزایی پنل خورشیدی
امروز همچنین با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، به صورت نمادین پنج طرح پنل خورشیدی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون ریال صندوق امداد ولایت، ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ۱۰۰ میلیون ریال آورده مددجویان با تولید سالانه ۱۴ هزار کیلووات ساعت برق و با درآمد سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون ریال در بیجار به بهره‌برداری رسید.
مرتصی بختیاری همچنین از کارخانه تولیدی قند گروس بازدید کرد. در این واحد تولیدی با همکاری کمیته امداد شهرستان بیجار، ۶ نفر از مددجویان این نهاد که سه نفر آنها زن سرپرست خانوار، ۲ نفر همسر مددجو و یک نفر مرد سرپرست خانوار با اختصاص بسته‌های تشویقی تسهیلات کارفرمایی و بیمه سهم کارفرما صاحب شغل و درآمد ثابت شده‌اند.

کارخانه قند گروس با ۲۲ نفر نیروی کار و ظرفیت تولید چهار هزار و صد تن در سال، محصولاتی شامل قند، نبات و بسته بندی شکر به کلیه شهرهای استان کردستان، استان تهران، استان های جنوبی کشور و همچنین صادرات به کشورهای عربی همسایه را دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) روز چهارشنبه برای افتتاح چند پروژه و بازدید از شهرستان‌های مختلف به استان کردستان سفر کرد.