گردشگری و توریسم

پویش هر کوچه و خانه یک حسینیه در یزد برگزار شد

به گزارش ایرنا، این برنامه معنوی با توجه به شیوع کرونا و برای پیشگیری از آن، با قرائت زیارت روز اربعین با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی از معابر و منازل و مراکز دینی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی( ۲ متر) برگزار شد.

مردم ولایتمدار استان یزد در سوگ چهلمین روز شهادت امام‌حسین (ع) و یاران و اصحاب با وفای ایشان در فضای معنوی به ذکر مصائب و قرائت ادعیه های مختلف به خصوص زیارت عاشورا و اربعین پرداختند .

همچنین امروز در جوار قبور مطهر شهدای انقلاب اسلامی در گلزار شهدای خلدبرین و حسینیه امیرچقماق یزد برنامه عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

مشابه این مراسم‌ها در بیشتر نقاط استان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و داشتن ماسک بر صورت با سخنرانی در راستای تبیین اربعین و نقش مردم در تداوم راه شهیدان صورت گرفت.

۲۰ ماه صفر، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران با وفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال ۶۱ هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف شد .

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( پنجشنبه ) گفت: از اوایل اسفند ماه ۹۸ تاکنون ۴۸۸ هزار و ۲۳۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۳۰ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر  ۱۷ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  چهار هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شده اند  که از این تعداد ۲ هزار و ۵۲ نفر  بستری شدند.

معاون وزارت بهداشت گفت:  تاکنون ۳۹۹ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و  همچنین چهار هزار و ۳۳۵ نفر تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون چهار میلیون و ۲۳۲ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: شرایط تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد از لحاظ شیوع ویروس گرونا قرمز و  کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیر شگرف آن در قواعد زیستی بشر، بسیاری از مفاهیم ارزشی مانند ایثار، جهاد و شهادت نیز به گونه‌ای جدید مفهوم‌سازی شد.