گردشگری و توریسم

جشنواره‌های سینمایی به جوانان فرصت دیده شدن می‌دهد

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به لزوم افزایش تولیدات سینمایی با موضوع مقاومت و دفاع‌مقدس، گفت: دوران دفاع‌مقدس اقیانوسی از معارف و ارزش‌هاست که باید هنرمندان دُر و گوهر آن را کشف کنند و به تصویر بکشند.

وی افزود: در تمام کشورهای جهان به منظور افزایش حس وطن‌دوستی و ظرفیت‌های اجتماعی و همچنین جلوه‌گری روحیه ایثار و فداکاری، سرمایه‌گذاری زیادی روی فیلم‌هایی با موضوع جنگ می‌شود.

منتظری ادامه داد: هنر سینما و سینماگران باید ارزش‌های دوران دفاع‌مقدس را در قالب فیلم و مستند مانا کنند و برای این مهم باید حمایت کافی نیز از آنان صورت بپذیرد تا بتوانند این رخداد باشکوه را در قالبی فاخر به مخاطب عرضه کنند.

نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس‌شورای‌اسلامی با مثبت‌ ارزیابی‌کردن برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌ مقاومت، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره اقدامی مناسب برای تجمیع تجربه‌ها است؛ همچنین در قالب این جشنواره‌ها استعدادهای جدید کشف می‌شوند و از سوی دیگر می‌توان ارزیابی دقیقی نسبت به محصولات و تولیدات داشت تا میزان پیشرفت و کاستی‌ها احصا شوند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به جوانان فرصت دیده شدن می‌دهد و در کنار آن با نکوداشت و بزرگداشت بزرگان عرصه سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس، برای آنان الگوسازی می‌کند.