گردشگری و توریسم

دست و پا زدن ترامپ برای به نتیجه رساندن مذاکرات بین افغانی، دستاویز تبلیغات انتخاباتی

به گزارش ایرنا از وب سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در افغانستان در تاریخ ۲۹ سپتامبر (هشتم مهر) عازم شهر دوحه قطر و منطقه شد.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، خلیلزاد در این سفر با شرکای خود دیدار خواهد کرد تا در مورد مذاکرات صلح افغانستان به رهبری دولت کابل و چشم اندازهای افزایش ارتباط منطقه ای، تجارت و توسعه پس از توافق صلح گفتگو کند.

خلیلزاد همچنین در این سفر با تیم های مذاکره کننده (کابل و طالبان) دیدار خواهد کرد تا در مورد جریان تلاش های آنها برای مذاکره در مورد حل و فصل و پایان جنگ چهل ساله قرار بگیرد.

سفر خلیلزاد به دوحه در حالی صورت می گیرد که براساس گزارش‌ها مذاکرات دولت کابل و طالبان از چهار روز پیش متوقف شده و مذاکره کنندگان گفته اند که مبنا قرار دادن فقه حنفی و توافقنامه صلح آمریکا به عنوان مبنای مذاکرات، عامل اصلی توقف و اختلافات درباره ادامه مذاکرات است.

مذاکرات بین افغانستانی صلح از دو هفته پیش در قطر آغاز شده است اما دو طرف هنوز نتوانسته‌اند در مورد یک دستور کار مشخص در مورد صلح به توافق دست یابند.

آخرین اظهارات نمایندگان دولت افغانستان در دوحه نشان می‌دهد که آنها برای رسیدن به آتش‌بس در این دور از مذاکرات بسیار امیدوارند در حالی که گروه طالبان دستیابی به آتش‌بس فوری را غیرممکن می‌داند.

هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان ابراز امیدواری کرده است در این دور بتواند با طالبان در باره آتش‌بس به یک توافق مطلوب دست یابد.