گردشگری و توریسم

علنی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان فلسطین است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، جمعیت دفاع از ملت فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین اعلام کرد: نهم مهر سالروز شهادت مظلومانه کودکی فلسطینی است که در منظر و مرأی دوربین‌های تلویزیونی توسط تیرهای مستقیم نظامیان رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی و در آغوش پدر به شهادت رسید.

این بیانیه می‌افزاید: ۲۰ سال پیش در چنین روزی نهم مهر ماه ۱۳۷۹ محمد الدره ۱۲ ساله در آغوش پدرش به شهادت رسید. جز معدود بیانیه‌های تقبیحی و محکومیت برخی دولت‌ها و مجامع بین‌المللی هیچ اتفاق دیگری رخ نداد. حال آنکه بر اساس همه کنوانسیون‌های پذیرفته شده بین‌المللی این اقدام صهیونیست‌ها یک جنایت جنگی محسوب شده و باید در مراجع قضایی بین‌المللی چون دادگاه کیفری بین‌المللی مطرح و جانیان این اتفاق محاکمه و محکوم می‌شدند. اما جهان دید و هیچ نکرد.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین در این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای مقاومت ضد صهیونیستی خصوصا شهید مظلوم و خردسال فلسطین محمد الدره از همه مجامع بین‌المللی درخواست کرده تا به وظیفه قانونی خود که برای آن تاسیس شده‌اند عمل کرده و جنایتکاران صهیونیست را مورد پیگرد قرار دهند. تردیدی نیست که بر اساس مقررات بین المللی این جنایت شامل مرور زمان نشده و همچنان قابلیت پیگیری قضایی و حقوقی را دارد.

در این بیانیه آمده است: سکوت دولت‌ها و مجامع بین‌المللی موجب تشویق اشغالگران صهیونیست برای افزایش و گسترش اقدامات جنایتکارانه‌شان علیه ملت فلسطین و ملل منطقه خواهد شد، بر این اساس انفعال و سکوت دولت‌ها جهان و سازمان‌های بین‌المللی را برابر رژیم صهیونیستی پذیرفتنی نبوده و به شدت محکوم می‌کنیم.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین تصریح کرد: اقدام برخی رژیم‌های عربی در علنی سازی و توسعه و تعمیق توافقات با رژیم کودک کش صهیونیستی اقدامی در تضاد با دستورات صریح دین اسلام و قران کریم بوده و خیانتی بزرگ به آرمان مقدس فلسطین و قدس شریف و نیز اهانتی آشکار به احساسات ملل مسلمان است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تردیدی نیست این هم‌پیمانی با اشغالگران صهیونیست نه تنها مزیتی برای این دولت ها ندارد بلکه حجم عظیمی از تهدیدات را به سمت آنها روانه خواهد کرد و همچنین صهیونیست‌ها را در شدت بخشی به جنایات شان در جغرافیای فلسطین تشویق می‌کند، جنایاتی که امضاء کنندگان توافق با صهیونیست‌ها در آن سهیم هستند.