گردشگری و توریسم

توجه هوشمندانه به نماز از اهداف نظام تعلیم و تربیت است

محمد مهرافزون روز دوشنبه در همایش نماز در شهرستان ضمن  گرامیداشت هفتهی دفاع مقدس افزود: اصول دین مبین اسلام بر پایه ی نماز است و در حکومت های اسلامی به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی نماز از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است و همه ی مدیران و دست اندرکاران نماز وظیفه ذاتی، دینی و قانونی دارند که این فرضیه الهی را در جامعه و بالاخص در دانش آموزان نهادینه کنند.

وی اظهارداشت: زیربنای فرهنگ دینی و معنوی در جامعه اسلامی بر مبنای اشاعه فرهنگ نماز است و زیرا برپایی این عبادت از آسیب های اجتماعی به شدت جلوگیری می نماید و فلسفه نماز باید از خانه تا مدرسه بر اساس تکلیف الهی و آموزه های دینی به خوبی اجرا شود.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: در سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی پیرامون فلسفه ی نماز و برگزاری این آئین در مدارس تأکید فراوان شده است و انجام این فریضه ی الهی از اولویت های مهم و اساسی آموزش و پرورش است و که باید مدیران و مربیان پرورشی مدارس آن را سرلوحه ی کار خود قرار دهند.

مهرافزون اضافه کرد: سازمان تبلیغات و حوزه علمیه بروجرد با آموزش و پرورش در اعزام روحانی به مدارس برای اقامه ی نماز جماعت همکاری داشته است که این همکاری و همدلی سبب شده بتوانیم نماز جماعت را از نظر کیفیت و کمیت به خوبی بر اساس جدول زمان بندی زنگ نماز در مدارس قبل از شیوع ویروس کرونا داشته باشیم و همچنین اقامه ی نماز جماعت توسط امام جمعه  شهر بروجرد در یکی از مدارس باعث هرچه رونق بخشیدن نماز در سطح مدارس شد.

مهرافزون ادامه داد: در بیش از ۷۰درصد مدارس با تراکم جمعیت دانش آموزی بالا قبل از شیوع ویروس کرونا نماز جماعت برگزار می شد و مدیران، مربیان و روحانیون وظیفه و رسالت خویش را در انجام فضیلت نماز جماعت خوب انجام دادند.

ویپیرامون برخی از اقدامات انجام شده در حوزه کارشناسی قرآن ، عترت و نماز شهرستان بروجرد افزود: این واحد توانست ۶ هزار جلد قرآن و کتاب‌هایی در حوزه عترت و نماز در بین دانش آموزان توزیع کند.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد پیرامون مسابقات قرآن، عترت و نماز اظهار داشت: دانش آموزان بروجرد در سطح استان توانستند رتبه ی نخست را کسب و در مسابقات نهج البلاغه در سطح کشور رتبه ی اول را  کسب نمایند.

دراین آیین  مدیران مدارس نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون ارتقا و اشاعه ی هرچه بهتر فرهنگ نماز در مدارس ارائه و از ۲۰نفر از افراد برتر در مسابقات قرآن، عترت و نماز  با اهدا لوح سپاس تقدیر شد. 

همایش نماز با هدف تقویت پایه‌های دینی و ترویج فرهنگ نماز روز دوشنبه در سالن جلسات آموزش و پرورش بروجرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.