اماکن دیدنی ایران

این مناظر باور نکردنی اند!/فیلم


قاصدک 24

ترکیبی اعجاب انگیز از هویت شهری و سبک زندگی روستایی، بهشت ناهموار کوهستان‌های آلپ در مقابل پس زمینه‌ی مهیج قله‌های پوشیده از برف، شهرهای زیبا و روستاهای فریبنده، دریاچه‌های آرام، پیست‌های اسکی شگفت‌انگیز و تنوع فرهنگی که وامدار 4 زبان اصلی مختلف این کشور است؛ سوئیس را به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری تابستانی در جهان تبدیل کرده است.

لست سکند: این رشته کوه‌های زیبا در اروپا یکی از محبوب‌ترین محل‌ها برای انجام بسیاری از فعالیت‌هاست که علاوه بر آن، منظره‌های ‏زیبایی را نیز می‌توان در گوشه و کنار آن مشاهده کرد. همچنین دریاچه‌های زمردی زلال، تنگه‌ها و کوهپایه‌هایی که بین این ‏کوه‌ها ایجاد شده است و دهکده‌های زیبایی که در پای این کوه‌ها وجود دارند نیز هر کدام زیبایی خاص و منحصر به فردی ‏دارند که محبوبیت ویژه‌ای به این کوه‌ها در هر بخش از اروپا می دهند.

کوهستان آلپ یکی از عظیم‌ترین رشته کوه‌های اروپاست که بین اتریش و اسلوونی واقع در شرق تا ایتالیا، سوئیس، لیختن اشتاین، آلمان، فرانسه و موناکو در غرب گسترده شده است. قله ی بلانک مرتفع‌ترین قله‌ی کوهستان آلپ است که حدود 4811 متر ارتفاع دارد و در مرز بین ایتالیا و فرانسه واقع شده است. پیزبرنینا با ارتفاع 4049 متر مرتفع‌ترین قله‌ی آلپ شرقی است. قله‌ی روزا با 4634 متر و اورتلر با 3905 متر، دیگر قلل مرتفع این رشته کوه را تشکیل می‌دهند. قله ی بلانک اولین بار در سال 1786 فتح شد و تمام 4000 قلل دیگر آلپ تا نیمه‌ی نخست قرن 19 میلادی فتح شدند. شخصی به نام ماترهورن در سال 1865 آخرین فتح را انجام داد و به عصر طلایی آلپینیسم خاتمه بخشید.

در این ویدیو همراه ما باشید تا به آلپ سفر کنیم.