گردشگری و توریسم

صفحه ویژه دفاع مقدس ایرنا آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا، تمامی رویدادهای مهمی که از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف پیش بینی شده، با هدف تمرکز بخشی به اخبار این حوزه، لحظه به لحظه در صفحه ویژه هفته دفاع مقدس ایرنا منعکس می‌شود.  

انتشار عکس های آرشیوی ایرنا در دوران دفاع مقدس از بخش‌های مهمی است که در این صفحه گنجانده شده و ثبت وقایع روزهای جنگ تحمیلی از دریچه دوربین عکاسان ایرنا در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.  

قسمتی از این صفحه ویژه نیز به بازخوانی و بازنشر اخباری از دوران دفاع مقدس اختصاص یافته که ایرنا در زمان مقدس منتشر کرده است.  

مرور خاطرات خبرنگاران و عکاسان در دوران جنگ تحمیلی، بخش فیلم های تولیدی ایرنا با موضوع دفاع مقدس، ما و شهدا، گزارش‌های تصویری روز از برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور، گزارش‌هایی درباره شهدای رسانه در میدان نبرد با دشمن متجاوز و انعکاس رویدادهای مرتبط با نمایشگاه «۴۰ سال اقتدار و سربلندی» از دیگر بخش هایی است که برای استفاده مخاطبان ایرنا پیش بینی شده است.  

«دانشنامه دفاع مقدس» یکی از مهمترین و جذاب‌ترین بخش‌های این صفحه به شمار می‌رود که روزانه آثار متنوعی درباره فرماندهان بزرگ دفاع مقدس، عملیات های مهم آن دوران و نیز شخصیت‌های تاثیرگذار در حوزه دفاع مقدس، در این بخش ‌منتشر می‌شود.  

کارگروهی متشکل از بخش‌های مختلف خبری، اجرایی و فنی با دستور مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به منظور پاسداشت و نکوداشت مجاهدت‌های خستگی ناپذیر رزمندگان غیور اسلام و بویژه تلاش‌های خالصانه خبرنگاران و عکاسان ایرنا در ثبت حماسه سازی‌ها و فداکاری‌های سلحشوران ایران اسلامی تشکیل شده است.

همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی کارگروه مربوطه برای حضور موثر و باشکوه در یادمان و نمایشگاه بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس انجام شده و ایرنا ضمن برپایی غرفه در باغ موزه دفاع مقدس و پوشش خبری و تصویری رویدادهای این نمایشگاه، آثار ارزنده ای در پیوند با موضوعات مرتبط با هفته دفاع مقدس را در معرض دید علاقه مندان قرار می‌دهد.  

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (جمعه) در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، این دوران را هویت‌بخش و ثمره بالنده از فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: بازخوانی میراث گرانقدر دفاع مقدس، چراغ راه آیندگان است.

در بخشی از پیام «سیدعباس صالحی» به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، آمده است: دوران حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران، با تأسی از حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ثمره‌ای بالنده از فرهنگ ایثار و شهادت را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم به جای گذاشته و این فرهنگ در تاریخ ایران تبدیل به یک سنت شده؛ دیباچه دفاع مقدس برگه‌های زرینی از تبلور باور و مرام انسان‌های پاک باخته‌ای است که اتصال به ملکوت را رهین ایمان خود ساخته اند.

وی در این پیام افزوده است: بیان صریح و صادقانه دفاع شرافتمندانه ایرانیان در دوران هشت سال دفاع مقدس در قالب خلق آثار ارزشمند در حوزه های متنوع فرهنگی و هنری برگ های زرینی از تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین است؛ تردیدی نیست که گنجینه پرگوهر دفاع مقدس هنوز حرف های بسیاری برای پدید آورندگان آثار همتراز شاهکارهای بزرگ حماسی جهان دارد و وظیفه همه ماست که از این گنج عظیم بهره‌های بیشتری ببریم.

به گزارش ایرنا، در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی، جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد؛ به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی اسلامی ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

امسال به مناسبت چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس، اقدامات جامعی از طرف نهادهای مختلف برای بزرگداشت این هفته برنامه‌ریزی شده است.

در همین راستا هزاران طرح و برنامه ویژه فرهنگی و اجتماعی در جای جای کشور در حال اجراست که از جمله آنها می توان به اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و رزمایش کمک مؤمنانه در مناطق محروم اشاره کرد.