گردشگری و توریسم

مدیرعامل هلال احمر: امدادگران به ۳۲ هزار آسیب‌دیده از حوادث کرمان امدادرسانی کردند

به گزارش ایرنا، رضا فلاح شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان جایگاه نخست کشور را در پوشش امدادی حوادث در اختیار دارد. 

وی اظهار داشت: بیش از ۴۸۰ حادثه طی ۶ ماه ابتدای امسال در استان کرمان رخ داده و ۳۰ درصد حوادث کشور مربوط به سیل استان کرمان است. 

وی با اشاره به ۵۳ ماموریت امدادی در حوادث سیل و آبگرفتگی توسط جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۳۱ هزار نفر آسیب دیده توسط نیروهای امدادی در ۶ ماهه اول سال جاری امدادرسانی شدند و سه هزار و ۷۰۰ نفر نیز در شهرستان های رودبارجنوب، ریگان و کهنوج اسکان موقت یافتند.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: ۱۷۹ مصدوم در حوادث جاده ای توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر رهاسازی و نجات یافتند که بیشترین عملیات امدادونجات در محورهای مواصلاتی شهرستان های سیرجان و بم انجام شده است. 

فلاح با اشاره به انجام ۴۷ ماموریت در حوادث کوهستان افزود: ۷۶ حادثه دیده توسط نجاتگران تیم امدادونجات کوهستان امدادرسانی شدند.

وی با اشاره به ارزش ریالی اقلام توزیع شده به مبلغ ۵ میلیارد تومان به آسیب دیدگان از حوادث در ۶ ماهه سال جاری خاطرنشان کرد: ۳۰۰ خانه هلال با کمک فرمانداری ها و دهیاری ها در مناطق روستایی و حاشیه نشین شهرها در سال جاری راه اندازی شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه در قانون جدید ستاد مدیریت بحران پوشش امدادی حوادث غرق شدگی به جمعیت هلال احمر محول شده است، خواستار تخصیص اعتبار و بودجه برای امدادرسانی این حوادث شد.