گردشگری و توریسم

مدیرکل تعاون کرمان: رونق تعاونی‌ها می‌تواند زمینه ساز جهش تولید شود

به گزارش ایرنا، رضا محمدحسینی شامگاه دوشنبه در نشست با فرماندار شهربابک گفت: تعاون روستایی با هدف کاهش مسائل و مشکلات تولید کننده متولی بخش اقتصادی روستا فعالیت دارد و در سالجاری برای تحقق شعار سال نیازمند رونق این نهاد مشارکتی هستیم.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی به صورت یک شبکه عمل می کند و در صورت وجود زیر ساخت نقش آفرینی زیادی می تواند داشته باشد، افزود: تعاونی‌های تولید با توجه به مسائل و مشکلات اما با برنامه کار می‌کنند.

محمدحسینی با اشاره به اینکه در حوزه تعاون روستایی فعالیت‌ها بسیار وسیع و گسترده و در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار است، تصریح کرد: در استان کرمان در بخش‌های مختلف با برنامه وارد شده ایم.

 وی با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته و تسویه بدهی ها توسط اداره تعاون روستایی شهربابک، این شهرستان را جزو شهرهای پیشرو دانست و برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرد.

فرماندار شهربابک  از سازمان تعاون روستایی به عنوان یک نهاد پویا در جامعه یاد کرد و بر تنوع بخشی فعالیت های سازمان تعاون روستایی، بازاررسانی محصولات و حمایت از ایده پردازی و نوآوری تاکید کرد.

قاسم شمسی گفت: شرکت های تعاونی روستایی باید با ورود در عرصه تولید و حمایت از صنایع  تولیدی روستایی  ازجمله صنعت فیروزه ، شرکت تعاونی پسته در امر رونق تولید در روستاها تلاش نمایند.

وی افزود: در جریان کم و کاستی های این اداره قرار داریم و از آنجا که این نهاد یکی از نهادهای حایز اهمیت در کشور است برای کمک به این نهاد کوتاهی نخواهیم کرد.

در پایان این دیدار مسائل توزیع و فروش آرد در روستاهای شهرستان شهربابک نیز مورد بررسی قرار گرفت.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.