گردشگری و توریسم

کمیته مقاومت فلسطین خواستار اعتراض گسترده علیه سازش شد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، کمیته رهبری یکپارچه مقاومت مردمی فلسطین اعلام کرد که روز سه‌شنبه (همزمان با امضای توافق سازش میان رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی و بحرین در واشنگتن)، «روز مخالفت مردمی» است.

در این بیانیه از همه مردم فلسطین، آزادی‌خواهان جهان و نهادها و مؤسسات خواسته شده تا سه‌شنبه (۱۵ سپتامبر) به نشانه اعتراض به توافق سازش و در حمایت از آرمان فلسطین پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورند.

کمیته رهبری یکپارچه مقاومت مردمی همچنین از مردم فلسطین خواسته تا روز جمعه (۱۸ سپتامبر) در اعتراض به این توافق ننگین پرچم های سیاه به نشانه عزای عمومی نصب کنند.

بیانیه کمیته رهبری یکپارچه مقاومت فلسطین می‌افزاید؛ این اقدام به نشانه مخالفت شدید با توافق خفت‌بار سازش ابوظبی و منامه است.

این بیانیه همچنین خواستار کنار گذاشتن همه اختلاف ها میان گروه‌های فلسطینی و مشارکت در این مبارزه مردمی و آزادی خواهانه است.

در پایان بیانیه تاکید شده که هیچ صدایی رساتر از صدای مقاومت نیست.

قرار است ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در واشنگتن به صورت رسمی امضا شود.

رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان سعودی به هواپیماهای اسرائیلی اجازه دادند که از حریم هوایی آن ها استفاده کنند؛ مسأله ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.