گردشگری و توریسم

۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پسماند مازندران اختصاص یافت

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، مهدی رازجویان افزود که این میزان اعتبار پس از بازدید هفته اخیر نماینده معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از چند طرح پسماند در مازندران اختصاص یافته است.

وی گفت که این کارشناسان به دنبال رایزنی ها و پیگیری های مکرر استاندار مازندران برای حل مشکل پسماند صورت گرفت و در آن نمایندگانی از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هم حضور داشتند.

رازجویان افزود که بر اساس نتیجه بررسی های صورت گرفته مقرر شد که این مبلغ از محل تبصره  ۱۲ قانون بودجه سال ۹۹ به پروژه های مشارکتی حوزه پسماند در شهرهای بابلسر، آمل، نور، بابل و قائمشهر اختصاص یابد.

بودجه تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۹ از محل فروش اموال مازاد دولت تامین می شود. بر اساس این ماه هر استان در شناسایی اموال مازادی که دستگاه های دولتی در اختیار دارند و قادر به استفاده از آنها در چارچوب مامورت های ذاتی خود نیستند ، تکلیف مشخصی دارد. مازندران برای شناسایی و فروش این اموال معادل مبلغ ۱۸ هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال اموال تکلیف دارد.

دبیر کارگروه مولدسازی و فروش اموال و دارای‌های مازاد دولتی مازندران چند روز پیش به ایرنا گفت که تاکنون سه‌هزارو۴۰۰ میلیارد ریال اموال مازاد دولتی در این استان برای فروش شناسایی شده است.

به اعتقاد کارشناسان ، با تحقق اعتبار ۶ هزار میلیارد ریالی و هزینه درست و بموقع آن در بخش زیادی از معضل پسماند مازندران حل خواهدشد.

پیش از این دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به مازندران از نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر بازدید کرده و برای تامین اعتبارات مورد نیاز تکمیل این طرح قول مساعد داده بود. نیروگاه نوشهر در مرحله فعالیت آزمایشی قرار دارد و نیروگاه ساری هم با میانگین پیشرفت فیزیکی ابینه ۴۰ درصد و خرید تجهیزات حدود ۶۶ درصد در حال ساخت است.

حل معضل زباله مازندران با تقسیم بندی استان به ۹ منطقه در دستور کار قرار گرفت. حل این مشکل در شهرهای بابلسر ، بابل ، آمل و نور قرار است با ایجاد کارخانه های پسماند و یا تکمیل کارخانه های موجود انجام شود. بر اساس اطلاعات قبلی ، شهر بابل دارای کارخانه پسماند است که باید بهینه سازی شده و ظرفیت آن افزایش یابد. برای شهرهای نور و قائمشهر و بابلسر هم پیمانکار واجد شرایط برای اجرای طرح ساخت کارخانه کمپوست انتخاب شده است.