گردشگری و توریسم

رییس فدراسیون: کوهنوردی همدان ریشه در تاریخ دارد

رضا زارعی روز دوشنبه در آیین گشایش موزه کوهنوردی همدان اظهار داشت: همدان پیشینه تاریخی در ورزش کوهنوردی کشور دارد و مایه افتخار فدراسیون است.

وی افزود: ورزش کوهنوردی استان همدان از جایگاه ارزنده‌ای در سطح کشور برخوردار است و کوهنوردان بزرگ و پرافتخاری را از این استان در ویترین نام آوران این ورزش داریم.

زارعی خاطرنشان کرد: همدان در کوهنوردی، الگوی کشور به شمار می‌رود و اولین ایرانیان فاتحان اورست نیز از این استان بوده‌اند.

وی با تمجید از ایجاد موزه کوهنوردی در همدان گفت: خوشبختانه یکی از غنی‌ترین آثار مشهود، در موزه همدان است که باید در نگهداری آن‌ها تلاش شود.

زارعی اضافه کرد: هیات کوهنوردی استان همدان از گذشته تاکنون جزو بهترین‌های کشور بوده است و انتظار داریم این موزه با همکاری و عزم همگان توسعه یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این مراسم گفت: مستندسازی فعالیت‌ها و آثار ارزشمند تاریخ ورزش همدان در دستور کار است.

محسن جهانشیر افزود: در همین خصوص همکاری و تعامل با صدا و سیما و مرکز اسناد غرب کشور را انجام داده‌ایم تا بتوانیم با آثار ارزشمند ورزش استان را جمع آوری و در سطح گسترده معرفی کنیم.

وی بیان کرد: موزه کوهنوردی همدان نیز یکی از اقدام‌های مهم در راستای جمع آوری اسناد و آثار ارزشمند تاریخ ورزش همدان است که به خوبی شکل گرفت.

جهانشیر خاطرنشان کرد: همدان تاریخ غنی در رشته کوهنوردی دارد و از همین رو برخورداری از این موزه مهم و ضروری بود.

موزه کوهنوردی همدان برای نخستین بار در غرب کشور امروز /دوشنبه/ طی مراسمی با حضور مسوولان فدراسیون کوهنوردی و دستگاه ورزش و جوانان استان در مجموعه ورزشی فرهاد این شهر گشایش یافت.