گردشگری و توریسم

معاون استاندار سمنان: انتخابات آینده ملی‌ترین و محلی‌ترین انتخابات است

به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان در دفتر امام جمعه این شهر گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در واقع ملی‌ترین و محلی‌ترین انتخابات کشور محسوب می شوند.

وی با اشاره به مسایل مربوط به این دو انتخابات در سال آینده افزود: در نگاه اول دغدغه هایی برای هر کدام از این دو انتخابات وجود دارد که در مراحل برگزاری لحاظ می شود.

معاون استاندار سمنان تاکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری رویکردها ملی است، ولی در انتخابات شوراهای اسلامی هر روستا می تواند در مقیاس کوچک یک حوزه انتخابیه باشد.

وی به برخی تفاوت های دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد ۱۴۰۰ اشاره و اضافه کرد: نظارت در انتخابات ریاست جمهوری به صورت متمرکز شورای نگهبان و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

خجسته پور اظهار امیدواری کرد: دو انتخابات سال آینده نیز مانند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سلامت و امنیت کامل برگزار شود.

معاون استاندار سمنان  بیان کرد: همراهی و همدلی دست اندکاران اجرایی و نظارت در انتخابات گذشته در استان باید در انتخابات آینده نیز تداوم یابد تا یادآور حضور باشکوه و مشارکت مطلوب مردم باشد.

در این آیین با حضور آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و حجت الاسلام حسنعلی عربی

رییس هیات نظارت انتخابات استان سمنان، از تعدادی از مسوولان و دست اندرکاران برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بخش های اجرایی، نظارتی و امنیتی تقدیر شد.