گردشگری و توریسم

عزادارای با فاصله اجتماعی و غلبه بر کرونا

به گزارش ایرنا، مردم لرستان در حالیکه کوچه و خیابان ها را از روزهای قبل از فرارسیدن ماه محرم سیاه پوش کرده اند  همگی لباس عزا بر تن دارند و با حضور در مراسم های عزاداری با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی به سوگواری شهیدان کربلا می پردازند.

محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب تغییرات بسیاری در شیوه عزاداری هیأت‌های مذهبی شده است و برخی از مداحان و هیأت‌ها نیز نوآوری‌هایی برای این کار داشته‌اند و برخی مداحان با تکیه سیار در محلات ‌حاضر شده و برای مردم روضه خوانی می‌کنند.

آئین های سنتی در ماه محرم برای مردم لرستان جایگاه ویژه ای دارند و برگزاری اینگونه عزاداریها ریشه در فرهنگ و سبک زندگی این مردم دارد که چگونه در عزای عزیزان خود به سوگ می نشینند و به همین منظور عزای سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین و اصحاب با وفایشان نیز در این دیار رنگ و بوی خاصی دارد.

متاسفانه امسال با شیوع بیماری کرونا برخی از آئین های سنتی لرستان به منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی با ممنوعیت و محدودیت های مواجه شد.

امسال اگرچه به منظور پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر کووید ۱۹ بنا به مصوبه ستاد مقابله با کرونا این آئین در استان برگزار نمی شود اما مردم ولایی و عزداران تاسوعای حسینی با برگزاری مراسمات دیگر با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی ارادات خود را به اهل بیت و سالار شهیدان ابراز می کنند.

برگزاری آیین های ویژه ماه محرم در لرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شد تا استاندار این استان از هیئت‌های مذهبی این استان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین های عزاداری تقدیر کند.