گردشگری و توریسم

۷۵۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شدند

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز جمعه در جریان بازدید از اردوهای جهادی فعال در سطح استان مرکزی افزود: توزیع بیش از ۱۷۰ هزار بسته معیشتی،   تولید و توزیع ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک بهداشتی، ۵۰۰ هزار دستکش پلاستیکی، یک هزار بسته لوازم التحریر، ۲۱۰ سری جهیزیه میان نیازمندان از جمله اقدامات مهم بسیج سازندگی است که از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون رقم‌خوردها است.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ عرصه اقتصاد مقاومتی توسط ۵۲۰ صندوق بسیج سازندگی فعال شد که اشتغال ۹ هزار و ۵۰۰ نفر را به همراه داشت که بیشتر آنها از اشتغال‌های پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی سربازان جبهه محرومیت زدایی و فقرزدایی هستند که در طی این چند سال توانسته‌اند بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

وی اظهار داشت: امروز جهاد محرومیت زدایی، فعالیتی بسیار مقدس در راه خدا است و گروه‌های جهادی پیشگامان جهاد در عرصه محرومیت زدایی هستند و این  امر را در بسیاری از موقعیت‌هایی که کشور با آن روبه رو شده به وضوح اثبات کرده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: ملت ایران با قرار گرفتن در کنار گروه‌های جهادی و استفاده از تفکر ارزشمند جهاد و ایثار همواره از پیچ‌های بزرگ و بحران‌های سخت عبور کرده و این باید در چهل سال دوم بیشتر مورد توجه باشد.

وی گفت: گروه‌های جهادی  استان امروز تخصص محور و محله محور کار خود را پیش می‌برند و در حوزه‌های پزشکی، تولید ماسک، توزیع و بسته بندی مواد ضد عفونی کننده عمرانی، آموزشی،   درمانی، خدماتی، صنعتی، محرومیت زدایی و کشاورزی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: پارسال به برکت برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس بیش از ۶۲۰ پروژه محرومیت زدایی در سطح استان مرکزی انجام شد و امسال هم به برکت چهل سالگی دفاع مقدس ۴۸۰ پروژه محرومیت زدایی دیگر در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: همچنین در سال گذشته به برکت برگزاری کنگره شهدای استان بیش از یک‌هزار جهیزیه در اختیار نیازمندان قرار گرفت و امسال هم این اقدام خدا پسندانه در دستور کار است و تاکنون ۲۱۰ مورد از آنها تحویل داده شده است.

سردار سرتیپ دوم کریمی عنوان کرد: تفکر بسیج به عنوان یک تفکر پویا و فعال در کشور همواره به دنبال حفظ دستاوردهای انقلاب و تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی بوده و امروز پیشرفت‌های به دست آمده در انقلاب برگرفته از تفکر عمیق بسیج است و روز به روز باید این تفکر در کشور تقویت شود.

وی گفت: اردوهای جهادی علاوه بر اینکه نهضت خدمت رسانی در کشور را روبه جلو می‌برد و برای ایران و ایرانی عزت و افتخار کسب می‌کند در جهت رشد و تقویت فرهنگ بسیجی بسیار نقش موثری دارد و همه باید از این اردوها حمایت کنند و قدر آنها را بدانند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و  بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.