گردشگری و توریسم

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز پنجشنبه در سومین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان، با تاکید بر اهتمام همگانی نسبت به عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، افزود: اگر همه خانواده‌ها و مسوولان نسبت به این مهم توجه و اهتمام داشته باشند بدون شک وضعیت عفاف و حجاب در جامعه بسیار بهتر از وضعیت فعلی خواهد بود.
وی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب، مساله روز جامعه است، اظهار داشت: این بحث، یکی از موارد بارز امر به معروف و نهی از منکر است و دین و قانون نیز امر به معروف و نهی از منکر را مختص به یک قشر یا گروه خاص نمی‌داند.
حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: عفاف و حجاب یک موضوع فردی نیست بلکه یک حقوق جمعی است و اگر در وضعیت دشوار اقتصادی فعلی به عفاف و حجاب دقت نکنیم، اقشار مختلف جامعه به فساد کشیده می‌شوند.
این مسوول قضایی اضافه کرد: در حوزه عفاف و حجاب برخورد قانونی، اثر چندانی ندارد بلکه باید اقدامات فرهنگی در این حوزه در دستور کار قرار گیرد و با افراد بدحجاب جامعه، دلسوزانه و با رعایت موازین شرعی و اخلاقی برخورد گردد.
حجت الاسلام قدرتی با تاکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، افزود: در کنار کار فرهنگی باید به وظایف قانونی خود عمل کرده و با اخلاق نیکو و حفظ آبروی افراد امر به معروف و نهی از منکر کنیم.
وی با اشاره به نقش پررنگ زن در خانواده و اجتماع، تصریح  کرد: اگر می‌خواهیم جامعه اصلاح شود، باید زنان صالحه در جامعه داشته باشیم.
حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه همه به دنبال آرامش و امنیت هستند، خاطر نشان کرد: انسان فطرتا به دنبال بیشترین آرامش و امنیت است بنابراین باید از هر عامل برهم زننده آرامش جامعه، جلوگیری کرد که حجاب یکی از این عوامل است.
رییس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: عفاف، حجاب و پوشش اسلامی نه تنها زمینه ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه می‌شود بلکه از بروز آسیب‌های اجتماعی که دشمنان تدارک دیده‌اند جلوگیری می‌کند.
وی افزود:در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، این موضوع باید در دستگاه‌های اجرایی استان اجرا شده و نظارت بر این امر نیز به صورتی جدی مورد توجه باشد.
حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه با تولیدکنندگان و فروشندگان مانتوهای نامتعارف در جامعه برخورد خواهد شد، اضافه کرد: باید با پوشش و لباس‌های نامتعارف زنان و مردان در جامعه برخورد صورت گیرد و جلوی عرضه مانتوهای جلو باز و نامتعارف در جامعه گرفته شود.
وی در مورد دوچرخه سواری بانوان، افزود: ما هیچ مخالفتی با این موضوع در جامعه نداریم اما رعایت حجاب و پوشش متعارف مورد تاکید ما است.