گردشگری و توریسم

استاندار: خوزستان دارای گستردگی وسیعی در زمینه مزار شهدا است

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: امروز کشور در شرایطی است که با مشکلات و محدودیت‌هایی به لحاظ اعتباری و منابع مالی برخوردار است.

وی ادامه‌داد: با این وجود در حد توان منابع لازم برای ساماندهی گلزار شهدا و بخصوص مناطقی که تک شهید هستند اختصاص یافته است؛ اما برای رسیدگی دقیق به این گلزارها نیاز است تا اعتبار بیشتری در اختیار استان قرار گیرد.

استاندار خوزستان تصریح‌کرد: در زمینه رسیدگی به دغدغه خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته اما مجدد به دلیل کمبود منابع اعتباری، ممکن است گلایه‌هایی همچنان وجود داشته باشد که باید به رفع آنها پرداخت.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان‌کرد: در راستای ارائه خدمات به جامعه ایثارگری استان نیز امروز ۲ تفاهم‌نامه به منظور رفع مهمترین دغدغه این خانواده مبنی مسکن و اشتغال فرزندان آنها منعقد شد.

شریعتی همچنین به همکاری و توجه دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره‌کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته متناسب با شرایط روز با هدف حفظ خط ارزش‌ها  انجام شده و همچنان با جدیت ادامه دارند.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور امضای تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت واحدهای مسکونی و ایجاد اشتغال برای ایثارگران صبح روز پنجشنبه برای سفری یک روزه وارد خوزستان شد.