گردشگری و توریسم

امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران خوزستان

به گزارش ایرنا سعید اوحدی روز پنجشنبه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه بین استانداری خوزستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه اشتغال و مسکن جامعه ایثارگری استان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در آستانه هفته دولت، با پیگیری مجموعه مدیریت ارشد خوزستان امروز این تفاهم‌نامه ها منعقد شدند و زمین مورد نیاز برای ساخت این تعداد مسکن تامین شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس می‌توان اعلام کرد که مشکل مسکن جامعه ایثارگری استان در قالب یک برنامه‌زمان بندی کاملا حل شده است.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین به تفاهم‌نامه دوم با موضوع تامین و ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان اشاره‌کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ۱۱ هزار فرصت شغلی باید در قالب برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد تامین شود.

اوحدی همچنین به ظرفیت ماده ۲۱ قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران اشاره‌کرد و گفت: بر اساس این قانون دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا ۲۵ درصد از فرصت‌های استخدامی خود را به فرزندان شهدا و ایثارگران اختصاص دهند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تکلیف دولت در خصوص استخدام رسمی تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا تا پایان برنامه ششم توسعه کشور اشاره‌کرد و گفت: به زودی آیین‌نامه اجرایی این بخش از قانون برنامه توسعه ششم ابلاغ خواهد شد و برای برگزاری آزمون اختصاصی جامعه ایثاگری کشور زمان مشخص و قطعی اعلام می‌گردد.

آغاز روند اجرای تفاهم نامه های امضا شده

استاندار خوزستان نیز در حاشیه امضا این تفاهم‌نامه ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از آغاز روند اجرایی بندهای تفاهمنامه امضا شده در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم در موعد مقرر مواد تعیین شده در خصوص اشتغال و مسکن جامعه ایثارگری خوزستان عملی شود.

غلامرضا شریعتی تصریح‌کرد: اقدامات کارشناسی و پیگیری‌های مربوط به عملی شدن این تفاهم‌نامه‌ها در قالب کارگروه‌های کارشناسی در دستگاه‌های مربوطه بررسی شده است.