گردشگری و توریسم

۲ هزار و ۳۰۰ فقره تجهیزات تفریحی استان مرکزی پوشش استاندارد دارند

«مهناز جعفریان» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار تجهیزات تفریحی استان مرکزی دارای پوشش استاندارد در بدو دولت تدبیر و امید ۱۳۳ فقره بود که شمول فراگیری رصد استاندارد این تجهیزات در راستای اطمینان بخشی اماکن تفریحی افزایش مناسبی داشته‌ است.

وی ادامه داد: ۶۱ آزمایشگاه همکار اکنون در راستای سنجش استاندارد محصولات تولیدی استان مرکزی در این استان فعال است کهاین شاخص در بدو دولت تدبیر و امید ۳۶ آزمایشگاه بود.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی از صدور پروانه حدمجاز آلاینده‌های کشاورزی در استان مرکزی خبرداد و گفت: هشت پروانه در راستای کیفیت بخشی محصولات کشاورزی سال گذشته در این استان صادر شد.

جعفریان خاطرنشان کرد: بهره برداری از کارگروه تعیین ماهیت فرآورده‌های نفتی در راستای حمایت از قطب سوختی با همکاری اداره کل گمرکات استان مرکزی، شرکت پخش فرآورده‌های سوختی استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت از دیگر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید در این استان است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این کارگروه، امکان ارایه به ۱۵ استان توسط استان مرکزی فراهم شده‌ است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: اجرای طرح سنجش معیار مصرف انرژی واحدهای تولیدی و صنعتی از  اقدامات اداره کل استاندارد استان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم  بوده که با اجرای آن میزان مصرف واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جعفریان افزود: اجرای این طرح مدیریت مصرف انرژی‌های فسیلی، برق و گاز را در واحدهای تولیدی استان مرکزی به همراه داشته‌ است.

وی، بهره‌برداری از سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و سامانه تلفنی ۱۵۱۷ را از دیگر اقدامات سازمان استاندارد در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه مصرف کنندگان با پیامک کد ۱۰ رقمی درج شده بر روی محصولات می‌توانند از کیفیت کالاها اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی برنامه عملیاتی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال جاری برای این اداره کل  را ۱۰۷ فقره عنوان کرد و گفت: یادآورشد: ۵۹ فقره پروانه کاربرد استاندارد فرآورده‌ها جدید از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده‌ است.

جعفریان ادامه داد: صدور ۲ فقره پروانه علامت استاندارد تشویقی امسال برای استان مرکزی پیش بینی شده که تاکنون چهار پروانه صادر شده و ۲ برابر تعهدهای این استان محقق شده‌ است.

وی افزود: ۱۸۹ فقره اظهارنامه صادراتی امسال از سوی اداره کل استاندارد استان مرکزی صادر شده‌ است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: ۲۵۹ مورد تجهیزات شهرها و خانه‌های بازی و ۹۳۸ نازل سوخت امسال از سوی این اداره کل  بازرسی شده و ۶ خانه بازی به‌دلیل استفاده از تجهیزات غیر استاندارد مهر و موم شده‌است.

جعفریان افزود: با توجه به همکاری شهرداری‌های استان مرکزی در زمینه بازرسی از آسانسورهای واحدها در هنگام نقل و انتقالات ساخت مشکلی وجود نداشته و بازرسی ادواری از آسانسورهای خانه‌های قدیمی از جمله مهمترین مشکلات اداره کل استاندارد استان در این زمینه‌ است.

وی ادامه داد: ۸۱۴ واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان مرکزی فعالیت دارد که تا کنون ۷۰۰ واحد موفق به اخذ مجوز از این اداره کل شده و بقیه این واحدهای یا غیر فعال هستند و یا در شرف اخذ مجوز قرار دارند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: ۳۳ واحد تولیدی سال گذشته به‌دلیل تولید محصولات غیراستاندارد در استان مهر و موم  شد و با رفع نواقص تمامی آن‌ها موفق به اخذ علامت استاندارد از این اداره کل شدند.

جعفریان افزود: ۴۸ کورد گواهی استاندارد واحدهای تولیدی امسال ابطال و ۳۸ مورد تعلیق شد که ۲۸ مورد از مجموع واحدهای تعلیق شده با رفع نواقص به تولید بازگشتند.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۵۰۰ بازرسی  امسال از واحدهای صنفی استان مرکزی انجام شده و بازرسی از ترازوها این واحدها همزمان با هفته دولت در استان آغاز می‌شود.

۸۱۴ واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان مرکزی فعالیت دارند.