گردشگری و توریسم

فرماندار مهدیشهر: طرح جمع ‌آوری فاضلاب درجزین‌ اجرایی شود

به گزارش ایرنا، عبدالرضا میقانی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهمیرزاد افزود: یکی از مسائل زیست محیطی جمع آوری فاضلاب و تخلیه آن است و محدودسازی ورود فاضلاب به محیط زیست سبب رشد پایدار می‌شود.

وی با اشاره به تراکم جمعیتی درجزین، مهدیشهر و شهمیرزاد خاطر نشان کرد: طرح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مهدیشهر با پیشرفت حدود ۹۵ درصدی در حال اجرا است.

میقانی ابراز داشت: توپوگرافی درجزین با بستر سنگی سبب دشواری و هزینه هنگفت در دفع فاضلاب برای شهروندان و به مخاطره افتادن بهداشت محیط در این منطقه شده است.

فرماندار مهدیشهر با اشاره به اینکه مطالعه جمع‌‍آوری فاضلاب درجزین تکمیل شده است، افزود: مسوولان نسبت به اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر درجزین‌ اقدام های لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: همکاری سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان سمنان به منظور جذب بودجه برای محقق شدن این طرح در سال های بعد ضرورت دارد.

میقانی با اشاره به ضرورت طرح تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب شهمیرزاد تصریح کرد: افتتاح این طرح در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست شهر گردشگری شهمیرزاد است.

آیین افتتاح ۲۷۳ میلیارد ریال طرح‌های آب و فاضلاب استان سمنان در قالب پویش “الف- ب- ایران” روز سه شنبه با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

 ۲۳۰ میلیارد ریال برای افتتاح طرح تصفیه خانه فاضلاب در شهمیرزاد هزینه شد.

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهمیرزاد چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است و ۱۸ هزار نفر جمعیت از مزایای اجرای این طرح برخوردار می‌شوند.

۹ هزار متر طول شبکه جمع آوری فاضلاب و ۳ هزار متر طول خط انتقال طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد است.
اجرای طرح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهمیرزاد سال ۹۲ آغاز شد.