گردشگری و توریسم

۸۲۰۰ بسته معیشتی در اشنویه توزیع شد

عبدالسلام مام‌عزیزی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری و با دستور استاندار آذربایجان‌غربی با مشارکت خیّران، سپاه پاسداران و سایر ادارات بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان توزیع شده ‌است.

 وی گفت: تعطیلی بازار و قرنطینه خانگی موجب شده برخی از اقشار ضعیف جامعه دچار مشکل مالی و کمبود درآمد شوند که بر همین اساس اقلام حمایتی در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد که همچنان نیز ادامه دارد.

فرماندار اشنویه ارزش ریالی بسته‌های معیشتی توزیع شده بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علاوه بر این موسسه خیران “امین” این شهرستان نیز از اسفندماه تاکنون علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی اقدام به توزیع هفت ‌هزار و ۱۴۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان نیز کرده است.

مام‌عزیزی گفت: عملیات احداث ساختمان سی‌تی‌اسکن خیّرساز این شهرستان نیز از اقدامات ارزنده‌ای است که در طول این ایام رقم زده شد که هزینه ۱۳ میلیارد ریالی آن از سوی خیّران تعهد شد.

وی ادامه داد: نقش سازمان‌های مردم نهاد از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان ارزنده و قابل ستایش است و سمن‌ها در فرهنگ‌سازی جهت مقابله با بیماری کرونا و ضدعفونی شهر و توزیع بسته‌های معیشتی گام‌های موثر و پویایی تاکنون برداشته‌اند.

با توجه به شیوع کرونا و دستور ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی بازار بسیاری از اقشار کم‌درآمد جامعه از جمله کارگران، دستفروشان و افراد روز مزد دچار مشکل مالی شده‌اند که بر این اساس اقدام خیرخواهانه خیران در این روزها قابل ستایش است.

رزمایش سراسری کمک مومنانه برای کمک و خدمت‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا و افرادی که مشاغل خود را از دست داده‌اند در تمامی شهرهای آذربایجان غربی اجرا شده‌است.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.