گردشگری و توریسم

غرق شدن ۲ نفر و تخریب آلاچیق غیرمجاز در آستارا

بخشدار لوندویل آستارا روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: غروب دیروز در منطقه خطرآفرین و شنا ممنوع آب های ساحلی قره سوی این بخش، سه جوان به قصد شنا به دریا وارد شده بودند و ۲ نفر از آنها غرق شدند و نفر سوم با تلاش ناجیان غریق از آب خارج شد و با عملیات احیاء تنفس نجات یافت.

توحید کرم زاده اظهار کرد: غواصان پایگاه نیروی دریایی آستارا در ساحل حضور دارند و جسد یکی از غرق شدگان از آب خارج شده و تلاش برای یافتن جسد دیگر ادامه دارد و اهالی و گردشگران فقط در طرح های سالمسازی دریا شنا و از ورود به مناطق خطرآفرین خودداری کنند.

در ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی آستارا در حاشیه دریای خزر، سه طرح سالمسازی برای شنا و تفریحات دریایی ایجاد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا هم گفت: امروز یک واحد آلاچیق که به صورت غیرمجاز در اراضی ملی روستای قره سو ساخته شده‌بود، طبق حکم قضایی و با تلاش ماموران این اداره تخریب و در این رابطه یک متهم به دادگاه معرفی شد.

نسرین غزنوی افزود: آستارا ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی و جنگلی دارد و همکاری مردم در حفاظت منابع ملی مطلوب است و شهروندان، تصرفات اراضی ملی و تخریب جنگل را با شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع‌ دهند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.