گردشگری و توریسم

امامان جمعه گلستان خواستار توجه به دغدغه‌های خبرنگاران شدند

با مجوز شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان نماز جمعه این هفته ۱۷ مردادماه نمازجمعه در  آق‌قلا ، انبارالوم، بندرترکمن، علی‌آبادکتول، فاضل‌آباد، مزرعه‌کتول و گمیشان برگزار شد.

امام جمعه گالیکش ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار و ضرورت توجه جدی به رفع مشکلات این قشر گفت : تمام تلاش جریان رسانه‌ای دشمن و پیاده‌ نظام آن ها، ناامید سازی مردم از گذشته و آینده انقلاب است.

حجت الاسلام سیدمحمد دلیری اظهار داشت: دشمنان میخواهند به مردم القا کنند که نه گذشته روشنی داشتیم و نه آینده درستی در انتظار ماست.

وی با اشاره به انفجار چند روز قبل لبنان گفت: : از کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی می‌خواهیم که مساعدت های لازم را انجام دهند و برای حمایت همه جانبه از حادثه دیدگان بشتابند.

حجت الاسلام شهاب الدین بابامحمدی در خطبه های نماز جمعه امروز سرخنکلاته ضمن بزرگداشت یاد شهید صارمی، به حادثه انفجار بندر بیروت اشاره کرد و گفت:  در این حادثه با دولت، مردم و حزب الله لبنان ابراز همدری می کنیم و در این روزهای سخت و غمبار لبنان در کنار این عزیزان هستیم.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز در خطبه های نماز این شهر گفت:بسیاری از مشکلات کنونی انسانها ازجمله شیوع برخی بیماری ها ناشی از عدم عمل کامل به فرامین الهی است.

آخوند عبدالرحمان آخوندکر افزود: کرونا همه دنیا را تحت تاثیر قرارداده پس باید بدانیم خداوند به ما هشدار داده و باید ضمن رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، با زاری و تضرع به درگاه خدا توبه کنیم.

حجت الاسلام محمد صالح منصوری در خطبه های نماز جمعه اهل تشیع بندرترکمن نیز به نقش خبرنگاران در روشنگری جامعه اشاره کرد و گفت: برای داشتن جامعه پویا باید خبرنگاران انقلابی در راستای تحقق اهداف انقلاب در میدان حاضر باشند و تلاش های دشمنان را برای تحریف انقلاب و دستاوردهای آن را خنثی کنند.

در سایر شهرهای گلستان تا عادی شدن وضعیت بیماری کرونا و موافقت ستاد مقابله با کرونا، نماز جمعه برگزار نشد.

ضدعفونی کردن مصلی قبل و بعد از حضور مردم، استفاده نمازگزاران از مهر، سجاده، تسبیح، جانماز شخصی و چادر برای زنان از جمله پروتکل های تعیین شده برای برگزاری نماز جمعه بود.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت امروز جمعه گفت: تاکنون ۳۲۲ هزار و ۵۶۷ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۱۳۲ نفر رسیده است.