گردشگری و توریسم

برگزاری همایش دوچرخه‌سواری همگانی گرامیداشت روز خبرنگار در مهاباد

رییس هیات دوچرخه سواری و دبیر کمیته ورزش‌های همگانی مهاباد روز سه‌شنبه در حاشیه این همایش به ایرنا گفت: در این همایش، دوچرخه سواران با وجود هوای گرم، مسیر هشت کیلومتری میدان شهرداری به سمت خیابان ساحلی و خیابان پلیس به سمت پارک استاد مجدی را رکاب زدند.

دیاکو توتونچی با اشاره به اینکه این همایش به مناسبت روز خبرنگار و با شعار “هر دوچرخه سوار، سفیری برای قطع زنجیره ویروس کرونا” برگزار شد، افزود: ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد رغبت بیشتر جوانان به ورزش همگانی از اهداف این طرح است.

وی همچنین ضمن درخواست از شهروندان برای حضور در پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو اضافه کرد: این برنامه به طور منظم در سه سال گذشته در سطح مهاباد برگزار شده که روز به روز مورد استقبال بیشتر شهروندان قرار می‌گیرد.

رییس هیات دوچرخه سواری و دبیر کمیته ورزش‌های همگانی مهاباد با بیان اینکه همایش دوچرخه‌سواری سه‌شنبه هر هفته در قالب طرح ملی پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در این شهرستان نیز برگزار می‌شود، تاکید کرد: این همایش از ابتدای امسال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

رشته دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌های پرطرفدار در میان جوانان و نوجوانان مهابادی است.

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری به عنوان روز خبرنگار تعیین شده است.  

پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو کمپینی است که با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی راه‌اندازی شده است.