گردشگری و توریسم

گنبدکاووس میزبان سه جشنواره فرهنگی ویژه دانش آموزان گلستان

سیدصالح رفعتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانش آموزان گلستانی می‌توانند آثار خود را برای شرکت در هر یک از این جشنواره‌ها از طریق شبکه شاد برای مدیر مدرسه خود ارسال کنند.

وی افزود: مدیران مدارس نیز آثار دریافتی را در گروه شهرستانی خود بارگذاری می‌کنند و در نهایت آثار برای داوری به دبیرخانه جشنواره در واحد کارشناسی فرهنگی هنری مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس ارسال می‌شود.

رفعتی اضافه کرد: مهلت ارسال آثار برای جشنواره لطیفه‌های کرونایی در سه بخش شعر طنز، استندآپ کمدی و لطیفه تا ۳۰ مرداد و جشنواره ما و کالای ایرانی در بخش‌ شعر، نقاشی و داستان‌ نویسی تا ششم شهریور است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار نقاشی و عکاسی خود با موضوع خود مراقبتی در مقابل ویروس کرونا و حفظ محیط زیست را نیز تا دهم شهریور به جشنواره سفیران سلامت حافظان تندرستی مدارس ارسال کنند.

وی افزود: مطابق برنامه ریزی و جدول تدوین شده، مراسم اختتامیه این جشنواره‌ها ۲۷ و ۲۸ شهریورماه امسال در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

رفعتی، پرکردن اوقات فراغت و شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری را از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها ذکر کرد و گفت: به سبب تداوم شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی امسال برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان بویژه جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی و قرآنی به صورت مجازی در حال برگزاری است.

گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت ۳۶۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این عده در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه بر عهده ۲۳ هزار فرهنگی است.

همچنین کانون بسیج رسانه گنبدکاووس به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، فراخوان برگزاری مسابقه نقاشی مجازی با موضوع “خبرنگاران” ویژه کودکان و نوجوانان را منتشر کرده و از علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه درخواست کرده تا ساعت ۱۴ روز ۱۷ مرداد ماه جاری، از آثار خود عکس‌ گرفته و آنرا به شماره واتساپ ۰۹۳۶۳۷۲۴۸۵۰ ارسال نمایند.

بنا بر اعلام امروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.