گردشگری و توریسم

بیش از ۱۱۳ میلیارد تومان خسارت سیل به کشاورزان جنوب کرمان پرداخت شد

سعید برخوری  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این میزان پرداختی را برای وقوع ۲ مورد خسارت سیلاب سال گذشته به بخش کشاورزی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه خسارت سیلاب در فروردین‌ماه سال گذشته به بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان ۷۶ میلیارد و ۵۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است، گفت: با حمایت‌های دولت ۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان از اعتبارات تملک برای بازسازی زیرساخت‌های بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: همچنین یک میلیارد و ۱۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تسهیلات برای خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی این منطقه برنامه‌ریزی کرد که تا کنون ۳۶۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از این اعتبار جذب شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به سیلاب دی‌ماه سال گذشته در این منطقه اشاره کرد و گفت: در این سیلاب ۷۷ میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خسارت به بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان وارد شد.

پرداخت ۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان

برخوری افزود: دولت ۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل تملک برای بازسازی زیرساخت‌های بخش کشاورزی هزینه کرد. همچنین ۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسیهلات قرض الحسنه به خسارت دیدگان بخش کشاورزی پرداخت کرد.

وی به سیلاب فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در این سیلاب به بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان ۵۲۶ میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان خسارت وارد شد. تا کنون هیچ اعتباری در این زمینه پرداخت نشده است.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.