گردشگری و توریسم

ترامپ انتخابات پستی را بزرگترین کلاهبرداری دانست

دونالد ترامپ عصر پنج‌شنبه در نشست خبری روزانه خود که درباره شیوع کرونا در آمریکا برگزار می‌شود، در پاسخ به سوالی از خواسته وی برای تاخیر در برگزاری انتخابات این ادعا را مطرح کرد.

وی افزود: من می‌خواهم به مردم توضیح دهم، اما نیازی به توضیح آنها نیست. شما در مقاله‎‌های متعدد روزنامه‌ها درباره فاجعه پستی در نیویورک می‌بینید. ده‌ها هزار برگه رای در انتخابات مقدماتی برداشته شد. چه اتفاقی در نوامبر خواهد افتاد؟

رئیس جمهوری آمریکا، ادامه داد: این یادداشت را واشنگتن پست منتشر کرد اگر می‌توانید به آن اعتماد کنید. تمام صفحات واشنگتن پست خبر جعلی است اما این موارد جعلی نیستند و درست است.

ترامپ به مقاله دیگری از وال استریت ژورنال اشاره کرد که به زعم او نشان دهنده وجود مشکلات قابل توجه در سیستم رای‌گیری پستی است و اضافه کرد: نمی‌خواهم یک هفته بعد از سوم نوامبر نتایج انتخابات را ببینم.

وی تصریح کرد: شما هرگز نمی‌دانید که ممکن است چه کسی برنده انتخابات شود. شما در حال ارسال تعداد صدها میلیون برگه رای  پستی هستید. آن ها کجا می روند؟ به چه کسی ارسال می شوند؟ این یک حس مشترک است. شما لازم نیست که هر چیزی درباره سیاست‌ها بدانید.

رئیس جمهوری آمریکا یادآور شد: دموکرات‌ها این را می‌دانند. ما یک نظرسنجی‌های جعلی داریم، اما ما نظرسنجی‌های واقعی داریم. ما بسیار خوب عمل می‌کنیم.

ترامپ با اشاره به سفر روز گذشته خود به تگزاس مدعی شد در صورت پیروزی بایدن، نرخ بیکاری در این ایالت بار دیگر افزایش خواهد یافت. وضعیت ایالت‌های دیگر هم اینگونه خواهد شد.

وی بار دیگر تکرار کرد: من می‌خواهم بلافاصله پس از انتخابات، نتیجه را داشته باشم، نمی خواهم برای هفته‌‎ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها منتظر بمانم.

رئیس جمهوری آمریکا رای گیری غیابی را با رای گیری پستی متفاوت دانست و افزود: رای‌گیری غیابی اینگونه است که من باید در فلوریدا باشم اما در کاخ سفید هستم. از این رو، تعداد زیادی رای‌گیری غیابی داریم. این رای‌گیری مشکلی ندارد. ما موافق رای‌گیری غیابی هستیم.

ترامپ ادامه داد: این با ارسال ده‌ها میلیون فرم که مشخص نیست به کجا می‌رود، متفاوت است. می‌خوانید که پستچی‌ها با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد. شورای شهر هم با مشکل روبرو خواهند بود.

وی از تقلب گسترده در برگه‌های رای خبر داد و گفت: می‌خواهم بالاترین رتبه پیروزی را داشته باشم. فکر می‌کنم ما این کار را انجام می‌دهیم و دیگران قادر به انجام آن نیستند.

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار موافقت خود از رای‌گیری غیابی، رای گیری پستی را متقلبانه دانست و گفت رای‌گیری پستی بزرگترین کلاهبرداری خواهد بود.

ترامپ با انتقاد از دموکرات‌ها اظهار کرد: آنها فقط تکرار می‌کنند روسیه، روسیه، روسیه و اکنون هم چین. آنها فقط درباره این کشورها صحبت می‌کنند و می‌گویند در انتخابات ما دخالت می‌کنند در حالی که انتخابات پستی، دخالت را ساده‌تر می‌کند.