گردشگری و توریسم

تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بیمارستان تامین اجتماعی مهاباد

جلال محمودزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله نخست احداث این بیمارستان شامل حصارکشی، خاکبرداری، محوطه‌سازی، اسکلت‌بندی و بتن‌ریزی توسط پیمانکار این طرح تکمیل شده و فرآیند فاز دوم آن که شامل ساختمان و بتن‌ریزی است؛ هم اکنون در حال اجراست.

وی ادامه داد: این بیمارستان ۹۶ تختخوابی به عنوان دومین مرکز درمانی تامین‌ اجتماعی این شهرستان در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع احداث می‌شود که برای خرید زمین مربوط به آن، ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد شهروندان مهابادی زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این بیمارستان نیمی از جمعیت این شهرستان می‌توانند به طور رایگان از خدمات پزشکی و بهداشتی استفاده کنند.

پروژه احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهاباد دیماه سال ۱۳۹۶ با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کلنگ‌زنی شد؛ اجتماعی در این شهرستان هم‌اکنون دارای یک واحد دی‌کلینیک است که به بیمه‌شدگان تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

بیمارستان فعلی مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود با ۳۰۱ تخت فعال و به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.