گردشگری و توریسم

کشف ۱۶ میلیارد ریال کالای خانگی قاچاق در اندیمشک

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حیدر عباس زاده بامداد دوشنبه در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: در ادامه روند مبارزه جدی و بی امان با قاچاق کالای و ارز، ماموران انتظامی شهرستان اندیمشک با کار اطلاعاتی یک دستگاه کامیون حامل بار قاچاق را شناسایی و در طی عملیات تعقیب و گریز با رعایت قانون بکارگیری سلاح ،متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از بار خودروی توقیفی، انواع کالای خانگی قاچاق از جمله ۳۰ دستگاه آسیاب برقی، ۲۳ دستگاه قهوه ساز، ۲ دستگاه سینما خانگی، ۹۴ دستگاه تلویزیون در سایزهای مختلف و چهار دستگاه پخش صدا کشف شد.
فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شد.

وی بیان کرد: عملکرد قاچاقچیان مغایر با اقتصاد مقاومتی بوده که سلامت جامعه و اقتصاد داخلی را مورد هدف قرار می دهد؛ تلاش پلیس برای مبارزه با اخلالگران اقتصادی باقوت بیش از پیش ادامه دارد.

دستگیری ۲۸ مجرم حرفه ای در اندیمشک

سرهنگ امیرعباس شهبازی فرمانده انتظامی اندیمشک نیز از دستگیری ۲۸ مجرم حرفه ای و سابقه دار در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای برخورد قاطع با مخلان نظم عمومی، طرح پاکسازی و ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت دستگیری افراد شرور، سارقان و فروشندگان موادمخدر به مدت ۴۸ ساعت، در این شهرستان اجرا شد.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی و کار اطلاعاتی ۱۷ سارق منزل و اماکن دولتی، ۲ شرور و عامل تیراندازی به منازل، یک سارق احشام، ۲ موبایل قاپ، ۲ توزیع کننده موادمخدر و باند چهار نفره سرقت به عنف موتور و خودرو را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
سرهنگ شهبازی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ قبضه سلاح غیرمجاز، تعدادی لوازم منزل، ۲ دستگاه تلفن همراه، یک دستگاه خودرو پژو پارس، یک دستگاه موتورسیکلت، ۱۵ راس احشام و مقدار ۲ کیلو و ۶۸۰ گرم انواع موادمخدر کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اندیمشک گفت: سارقان در بازجویی پلیس به ۳۱ فقره انواع سرقت  اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

انهدام باند سارقان مغازه و منزل در دزفول

سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و مغازه در برخی مناطق شهرستان دزفول، موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت .
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی هویت باند سه نفره سارقان سابقه دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی طی ۲ عملیات مجزا و ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی دزفول تصریح کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به پنج فقره سرقت مغازه و سه فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

وی همچنین از شهروندان خواست برای پیشگیری از این گونه سرقت‌ها ضمن رعایت هشدارهای پلیسی نسبت به نصب دوربین مدار بسته و دزد گیر در منازل و مغازه ها اقدام کنند.