گردشگری و توریسم

محور چهار بانده سلماس

مرتضی اصغری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی سلماس اظهار داشت: محور چهار بانده سلماس – خوی در حوزه استحفاظی این شهرستان به طول ۲۲ کیلومتر بوده که ۱۴ کیلومتر آن به پایان رسیده و ۶.۵ کیلومتر از آن در حوزه این شهرستان باقی‌مانده است.

وی ادامه داد: محور سلماس یکی از مهمترین و اصلی‌ترین راه‌های مواصلاتی در استان است که با اتمام ۶.۵ کیلومتر باقی‌مانده و احداث پل ایستگاه “قره تپه” سلماس، محور ۲۲.۵ کیلومتری این شهرستان آماده بهره‌برداری می‌شود. 

فرماندار سلماس همچنین در بازدید از بیمارستان این شهرستان نیز گفت: بیمارستان در دست احداث سلماس نیز در زمینی به مساحت پنج هکتار با ۱۶ هزار متر مربع در حال احداث است که فاز اول آن در مرحله اسکلت سازه بوده و دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

اصغری اظهار داشت: تاکنون ۸۰ میلیارد ریال برای راه‌اندازی این بیمارستان هزینه شده است.

وی ادامه داد: این پروژه که از اعتبارات ملی در دست احداث است چند سال به علت عدم تخصیص اعتبارات راکد بوده و در سال گذشته با تخصیص اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریالی کارهای عملیاتی مجدد آن آغاز شده است.

وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این بیمارستان، مشکلات درمانی و بهداشتی این شهرستان تامین و آرزوی چندین ساله مردم ۲۰۰ هزار نفری این شهرستان تحقق خواهد یافت .

سلماس از شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی است که ۸۰۰ کیلومتر جاده شامل ۸۷ کیلومتر بزرگراه، ۱۸ کیلومتر راه فرعی و ۶۹۶ کیلومتر جاده روستایی دارد.