گردشگری و توریسم

جریمه واحدهای صنفی متخلف در بوکان ۶ برابر سال گذشته

حسن عبدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۳۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی توسط واحدهای بازرسی و نظارت اداره صمت شهرستان بوکان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد میزان بازرسی‌ها افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع بازرسی‌های صورت گرفته ۲۲۳ پرونده تخلف تعزیراتی تشکیل شده که ارزش ریالی کل مجموعه پرونده بیش از ۱۴ میلیارد برآورد شده است که بیشترین میزان جریمه مربوط به مراکز عرضه مرغ زنده با سه میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان افزود: از مجموع پرونده‌های تخلف صنفی بیشترین تخلفات بعد از مراکز عرضه مرغ زنده مربوط به کارخانه آجر پزی، مراکز عرضه سیمان و واحدهای صنفی شن وماسه بوده است.

وی بیان کرد: این بازرسی‌ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی شهرستان و نیز جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام شد.

“عبدی” ادامه داد: این تخلفات شامل گران‌فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و نصب  نکردن نرخ‌نامه، ارائه ندادن فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق است.

وی در خصوص تخلفات نانوایی‌های سطح شهرستان بیان کرد: در طول سال جاری ۸۰ پرونده برای نانوایی‌های متخلف تشکیل شده که در مجموع برای این صنوف مبلغ ۲۸۵ میلیون ۹۳۳ میلیون ریال جریمه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان‌اینکه طرح تشدید نظارت و بازرسی اصناف ویژه ایام بیماری کرونا ادامه دارد، گفت: امیدواریم با رعایت اصناف و مشارکت مردم این مقطع را به‌خوبی سپری کنیم.

رییس اداره صنعت،معدن وتجارت بوکان اضافه کرد: برای همکاری با شبکه بهداشت و درمان و نظارت بر اقلام بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا  این اداره از آمادگی لازم برخوردار بوده و گشت‌های مشترک را همانند روزهای نخست ادامه خواهد داد.

وی  گفت: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت از طریق شماره ۱۲۴ و ۴۶۲۶۰۱۲۴ گزارش دهند.

در بوکان ۱۲ هزار واحد صنفی پروانه دار وجود دارد که زیر نظر ۱۷ اتحادیه فعالیت می کنند.