گردشگری و توریسم

تقویت همکاری تهران،پکن و اسلام آباد ضامن امنیت منطقه

این روزنامه اردو زبان چاپ اسلام‌آباد روز پنجشنبه در سرمقاله خود افزود: مشارکت ایران، چین و پاکستان راهکار موثر برای مقابله با طرح‌های توسعه طلبانه برخی از کشورها از جمله آمریکا در منطقه است.

در ادامه این سرمقاله آمده است: چین حامی توسعه برنامه‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران است و تهران و پکن تصمیم گرفتند تا تحت عنوان برنامه همکاری راهبردی 25 ساله مناسبات خود را به بالاترین سطح برسانند.

در بخش دیگری از این مطلب اضافه شده است  تعاملات پکن با تهران فوق العاده است، جمهوری خلق چین حامی برجام بوده و همواره خروج  آمریکا از این توافق بین المللی را  مورد سرزنش قرار داده است.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، برخی از قدرت‌ها از جمله آمریکا با مانع تراشی بر سر کریدور اقتصادی پاکستان و چین ( سی پک) به دنبال ایجاد مانع و جلوگیری از پیوستن دیگر کشورها به این کریدور بوده است که با بلوک جدید ایران ،چین و پاکستان بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

نوای وقت افزود: جبهه ایران، چین و پاکستان راهکار موثر برای شکست طرح‌های توسعه طلبانه آمریکا در منطقه است و همزمان ضامن صلح و ثبات منطقه‌ای خواهد بود.

توافق خوشایند

روزنامه انگلیسی زبان «نیشن» پاکستان نیز امروز در سرمقاله خود با عنوان «قرارداد خوشایند» نوشت: دولت‌های آسیایی درصدد یافتن روش‌های جدید برای همکاری و ایجاد مشارکت متقابل سودمند هستند.

در این سرمقاله آمده است: چین با ایجاد مسیر منطقه‌ای به سمت دوستی و پیشرفت ارتباطات با سایر کشورها پیش می‌رود و این امر در برنامه جدید همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین مشهود است.

نیشن نوشت: برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین برای پاکستان بسیار خوشایند است و باعث تسهیل تجارت ،نزدیکی کشورهای منطقه و تحکیم روابط دیرینه با ایران می شود.

این روزنامه انگلیسی زبان افزود: حتی اگر اساس برنامه همکاری راهبردی ایران و چین در سطح دوجانبه هم بماند ،این همکاری  به ماشین محرک تجارت آسیا تبدیل خواهد شد که می تواند منافع پاکستان را تامین کند.